پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رستورانی در چین، به مشتریان مرد خود در صورت داشتن اضافه وزن تخفیف می‌دهد، اما زنان اگر لاغر باشند پول کمتری پرداخت می‌کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، وب‌سایت رادیوی جهانی چین گزارش داده که رستوران ناهوئو در چونگ‌کینگ واقع در جنوب غربی چین، تلاش می‌کند تا با تبلیغاتی بر اساس سایز مشتریان، توجه‌ عده‌ بیشتری از آنها را به خود جلب کند.

هرچقدر وزن مشتریان مرد بیشتر باشد، میزان تخفیف هم بیشتر می‌شود و اگر مردی بیش از ۱۴۰ کیلوگرم وزن داشته باشد غذای رایگان می‌خورد.

این وب‌سایت می‌نویسد زنانی که وزن‌شان کمتر از ۳۴.۵ کیلوگرم باشد هم در این رستوران رایگان غذا خواهند خورد.

عکس‌های تبلیغاتی این رستوران که در سایت اجتماعی وایبو منتشر شده، مشتریانی را نشان می‌دهد که با نظارت کارکنان، خود را وزن می‌کنند.

در تبلیغات شرکت آمده "رستوران ناهوئو پذیرای افراد چاق و افراد لاغر است. دوستان چاق یا لاغر خود را همراه بیاورید و غذای مجانی بخورید."

رستورانی در شهر لاس‌وگاس آمریکا در سال ۲۰۱۰ حیله‌ای مشابه به کار گرفت و غذای مجانی به مشتریان چاق خود داد. رستوران Heart Attack Grill همبرگرهایی عرضه می‌کرد که بیش از ۱۰۰۰۰ کالری داشتند، اما صاحب رستوران از همان موقع به مشتریان می‌گفت که پرهیز کنند و بیشتر غذای سالم بخورند.

بیشتر کاربران رسانه‌های اجتماعی چین این ایده را بامزه می‌دانند اما یک کاربر وایبو در مورد قوانین مربوط به غذای زن‌ها و لاغری آنها ابراز نگرانی کرده است.

کسانی که امیدوارند بتوانند چاق یا لاغر شوند تا از مزیت این تخفیف استفاده کنند وقت زیادی ندارند. وقتی سال ۲۰۱۴ به پایان برسد، همه‌ مشتریان بدون در نظر گرفته شدن اندازه‌هایشان هزینه یکسانی پرداخت خواهند کرد.