پايگاه خبري تحليلي «پارس»- شمار شهروندان کشور چک که از کره ماه و مریخ و زهره زمین خریداری کرده اند به بیش از 30 هزار نفر رسید.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، یک مقام مسئول در "سفارت ماه" مستقر در شهر پراگ در این خصوص به روزنامه "إرم" اردن گفت: 95 درصد خریدها از کره ماه، بیش از 4 درصد از مریخ و کمتر از نیم درصد از زهره بوده است.

"فیلیپ رایخارت" افزود: فروش این زمین ها در سال های 2006 تا 2010 افزایش چشمگیری داشت و سپس رو به کاهش نهاد.

به گفته وی بهای هر پاسپورتی که سفارت ماه برای سفر به کره ماه صادر می کند، 380 کرونا معادل 17 دلار است.

رایخات درباره قیمت کنونی املاک و زمین های کره ماه گفت: هر ایکر (معادل 4047 متر مربع) به قیمت 480 کرونا یعنی حدود 22 دلار فروخته می شود؛ در حالی که قیمت 10 ایکر از زمین های عادی کره ماه 6 هزار و 500 کرونا یعنی معادل حدود 295 دلار است.

وی افزود: تفاوت قیمت ها بر اساس منطقه و موقعیت مکانی آن ها محاسبه می شود؛ هر ایکر از زمین های منطقه موسوم به "بیورلی هیلز" در کره ماه 9 هزار و 999 کرونا یعنی 454 دلار است.

وی درباره خریداران این زمین ها و انگیزه های آن ها از این اقدام نیز گفت: آن ها از اقشار مختلف مردم اند و انگیزه های متفاوتی هم دارند؛ برخی این زمین ها را به عنوان یک هدیه کمیاب خریداری می کنند و برخی با آینده نگری در این زمینه سرمایه گذاری می کنند تا اگر زمانی به هر دلیلی زندگی در زمین برای شان دشوار شد، بتوانند روی آنجا حساب باز کنند. 

دراین گزارش در باره اینکه " سفارت ماه " چگونه صاحب زمین های کرات دیگر شده و بر اساس کدام قوانین خود را محق فروش آن می داند ، توضیحی داده نشده است.