به گزارش پارس به نقل از جهان، 'حسین عبادی' روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پس از اعلام رسمی بسته شدن مرز مهران، عده ای افراد سودجو با فریب زوار و در قبال دریافت مبالغ زیادی آنها را از بیراهه و کج راه به مرز می رسانند.

وی افزود: بسیاری از افراد مشاق زیارت به امید زودتر رسیدن به خاک عراق و حضور در کربلای معلی با این دلالان همراه شده و از راه های غیر مجاز و خطرناک که هیچ نظارت قانونی بر آنها از سوی پلیس بر این مسیرها نیستف می خواهند خود را به مرز برسانند.

عبادی با بیان اینکه کندی در حرکت زوار به علت ازدحام زیاد جمعیت در مرز مهران باعث فعالیت گسترده قاچاقچیان و دلالان شده است، گفت: تاکنون تعدادی از این متخلفان از سوی پلیس شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی یادآور شد: این افراد سودجو با اخذ مبالغ زیادی مسافران و زوار را از بیراهه تا مرز ایران با عراق می آورند که این کار می تواند جان، مال و سلامتی زائرین را به مخاطره بیاندازد.

مدیر حج و زیارت استان ایلام از عموم علاقمندان به زیارت عتبات عالیات خواست بدلیل نبود امکانات جابجایی در آنسوی مرز مهران و ازدحام عظیم مردم در پایانه مرزی از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند.

در دو هفته اخیر بیش از ۶۰۰ هزار نفر زائر برای شرکت در آیین اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران وارد خاک عراق شده اند.