به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از رویترز، با توجه به کاهش قیمت نفت عربستان که در بازارها ولوله ای به راه انداخته است، قیمت نفت در معاملات امروز به مرز ۶۹ دلار رسید و در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی خود قرار گرفت.

برخی از تحلیلگران معتقدند کاهش قیمت نفت عربستان در بازارهای آمریکا و آسیا، نشان دهنده تلاش این کشور برای حفظ سهم خود در بازار، یک هفته پس از نشست اوپک است.

ایجن وینبرگ تحلیلگر کامرزبانک در این رابطه گفت، این اقدام بر بازار اثر گذاشته و نشان می دهد که اوپک حاضر نیست تا به جنگ قیمتی خود پایان دهد.

هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه با ۶۳ سنت کاهش ۶۹.۱۸ دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا با کاهش ۵۵ سنتی ۶۶.۲۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

تقویت ارزش دلار که اخیرا به بالاترین رقم در ۲ سال گذشته در برابر یورو رسیده است، عامل دیگر برای کاهش قیمت نفت عنوان شده است. افزایش ارزش دلار، قیمت نفت را برای مالکان دیگر ارزها گران می سازد.

همچنین سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار فرصت های شغلی آمریکا در بخش غیرکشاورزی برای ماه نوامبر هستند. پیش بینی می شود که ماه گذشته ۱۳۰ هزار فرصت شغلی بر اقتصاد آمریکا افزوده باشد.