به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از لایومینت، سامسونگ در رد ادعاهای اپل تاکید کرده که از طراحی آیفون کپی برداری نکرده و برای ساخت گوشی های همراه خود از مدل ابتکاری و خاص خود بهره گرفته است. این شرکت خسارت درنظر گرفته شده را هم بسیار زیاد دانسته است.

سامسونگ و اپل چند سالی است در چهار قاره جهان و در دهها کشور مختلف در حال نبرد قضایی بر سر نقض حقوق مالکیت معنوی یکدیگر هستند. ابتدا اپل سامسونگ را متهم به نقض حقوق مالکیت معنوی خود و کپی برداری از طراحی آیفون کرد و بع از مدتی سامسونگ هم اتهامات مشابهی را بر ضد اپل مطرح کرد.

این بیشترین میزان خسارتی است که تاکنون دادگاه برای سامسونگ در نظر گرفته است. اما این شرکت در تلاش است تا به هر نحو ممکن زیر بار پرداخت چنین رقم کلانی نرود.

علت اصلی صدور چنین حکمی آن است که دادگاه قانع شده سامسونگ در طراحی مدل های اولیه گوشی های هوشمندش از آیفون کپی برداری کرده است. 399 میلیون دلار از این جریمه مربوط به استفاده بدون اجازه از سه حق اختراع ثبت شده اختصاصی اپل در زمینه شکل ظاهری، نمایشگر و آیفون های رنگی آیفون است. 382 میلیون دلار جریمه هم به خاطر آسیب وارد کردن به عنوان تجاری اپل در نظر گرفته شده و 149 میلیون دلار دیگر هم به اخطار نقض سه حق اختراع دیگر در نظر گرفته شده است.