به گزارش پارس به نقل از تسنیم از عسلویه، بیژن نامدار زنگنه که به عسلویه برای بررسی روند اجرایی فازهای پارس جنوبی سفر کرده است بعدازظهر امروز همراه مدیران ارشد صنعت نفت از سکوهای دریایی فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ١٧ و ١٨ پارس جنوبی بازدید هوایی کرد.

دراین بازدید که معاون وزیر نفت، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیران ارشد پارس جنوبی، وزیر نفت را در بازدید از طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی همراهی می‌کردند وزیر نفت با حضور در سکوی  B فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی از نزدیک روند راه‌اندازی این سکو را بررسی کرد.

در این بازدید با حضور وزیر نفت مشعل این سکو روشن شد که  با راه‌اندازی سکوی  B فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی عملیات انتقال گاز ترش ازاین سکو به  پالایشگاه خشکی در عسلویه فراهم شد.

وزیر نفت پس از بازدید از پالایشگاه فاز ١٢ پارس جنوبی از پالایشگاه‌های فازهای ١٥ تا ١٨ این میدان بازدید  و هم اکنون با مدیران و مسئولان این فازها  نشست برگزار کرده است.

میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که در شهرستان عسلویه استان بوشهر قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی کشور به شمار می‌رود.