به گزارش پارس به نقل از مهر، همزمان با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها ذخیره بنزین 400 تومانی در کارت هوشمند سوخت مردم بیش از دو میلیارد و 300 میلیون لیتر تخمین زده شده بود.
 
با این وجود با گذشت حدود هفت ماه از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت هر لیتر بنزین به حدود یکهزار تومان، شمارش معکوس برای اتمام ذخایر بنزین 400 تومانی کارت‌های سوخت آغاز شده است.
 
با توجه به آمارهای موجود ارائه شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود 10 میلیون لیتر از فروش بنزین کشور با قیمت 400 تومانی در جایگاه ها انجام می شود که با توجه به فرصت 100 روزه تا پایان سال پیش بینی می شود ذخایر بنزین 400 تومانی تا شب عید به خط پایان نزدیک بشوند.
 
سید ناصر سجادی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه هم اکنون موجودی بنزین یارانه ای با نرخ ٤٠٠ تومان به ازای هر لیتر ٥٢٠ میلیون لیتر است که ٤٣٠ میلیون لیتر آن به خودروهای سواری مربوط می شود، گفت: بنزین باقیمانده در کارتهای سوخت مربوط به موتورسیکلتها نیز ٩٠ میلیون ليتر است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه موجودی بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان در کارتهای سوخت، همچنان معتبر است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ٩٠ درصد خودروها بنزین یارانه ای موجود در کارتهای سوخت خود را مصرف کرده اند و نزدیک به ١٠ درصد آنها هنوز بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان را در کارتهای سوخت خود دارند.
 
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خاطرنشان کرد: ٨٥ درصد موتورسیکلت‌ها سهمیه ٤٠٠ تومانی کارت سوخت خود را صفر کرده اند و ١٥ درصد آنها بنزین یارانه ای در کارت سوخت خود دارند.