به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، علیرضا مجیدی نوشت:هنوز مدت زیادی به رونمایی از گوشی اچ تی سی وان M9 باقی مانده است، اما از حالا شایعاتی در مورد این گوشی شنیده می‌شود.

یک نکته قابل حدس است این است که ما باز هم با یک گوشی فلزی روبرو خواهیم بود که طراحی بدنه عالی و اغواگری خواهد داشت و احتمالا این طراحی بهتر هم خواهد شد.

قابل پیشبینی است که در این روزها، دیگر گوشی پرچم‌داری که وضوح صفحه نمایش‌اش زیر ۵۰۰ پیکسل در اینچ باشد، خریداری ندارد، پس وضوح صفحه نمایش اچ تی سی وان  M9  احتمالا در حد QHD یعنی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ خواهد بود.

شنیده‌های حاکی از آن هستند که صفحه نمایش این گوشی از جنس سافایر خواهد بود، اینکه در مقام عمل چنین اتفاقی با توجه به دشواری‌های تولید و به‌کارگیری این ماده رخ بدهد، بر ما معلوم نیست.

استفاده از پردازنده ۲٫۵ گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون ۸۰۵، سه گیگ رم و نیز یک باتری با ظرفیت زیاد که بتواند جوابگوی چنین غولی باشد، نیز جزو شنیده‌های دیگر هستند.

گوشی همچنین از کارت‌های حافظه هم پشتیبانی خواهد کرد.

از نظر دوربین به نظر می‌رسد که این گوشی از وضوحی بیشتر از اولتراپیکسل‌های فعلی داشته باشد. کیفیت حسگر گوشی هم افزایش خواهد یافت.

برای اطمینان باید تا سه ماه نخست سال ۲۰۱۵ به انتظار بنشینیم.

اما چیزی که مسلم است این است که:

- در دنیای اندروید پیشبینی مشخصات گوشی‌های بعدی چندان دشوار نیست. هر بار کمی افزایش مشخصات سخت‌افزاری رخ می‌دهد و معمولا انتظار تغییر بنیادی نداریم.

- هیچ وقت نمی‌توانید گوشی‌ اندرویدی بخرید که یک سال یا کمی بیشتر از یک سال، پرچم‌دار مطلق دنیای اندروید محسوب شود.