به گزارش پارس،علی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که چیپس و اسنک یک کالای تفننی محسوب می‌شود تقاضای انجمن کاهش قیمت است، چرا که افزایش فروش می‌تواند کسب سود را به همراه داشته باشد.
 
وی با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی کشور در یکسال اخیر اظهار کرد: از آنجاکه شرایط اقتصادی پایدار‌تری در ایران به وجود آمده و قیمت سیب‌زمینی و روغن علی‌رغم بی‌نظمی‌های سابق، ثبات پیدا کرده می‌توان گفت نه تنها در این مدت افزایش قیمتی در تولید چیپس و اسنک صورت نگرفته بلکه کاهش قیمت نیز داشته‌ایم.
 
شریعتی ادامه داد: نوسان قیمت در چیپس و اسنک ناشی از شرایط گذشته بوده است که اگر بی‌برنامگی‌های صادرات سیب‌زمینی دیگر ایجاد نشود، قیمت چیپس و اسنک نیز کاهش می‌یابد.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران با بیان این‌که هدف انجمن کاهش قیمت چیپس و اسنک است، گفت: در این مدت نه تنها افزایش قیمت نداشته‌ایم، بلکه به دنبال کاهش قیمت نیز هستیم.
 
شریعتی قیمت چیپس و اسنک را وابسته به نهادهای اصلی یعنی روغن و سیب‌زمینی دانست، افزود: در انجمن قانونی را به نام آستانه تحمل مصرف‌کننده در نظر گرفته‌ایم؛ به‌طوری که قیمت مصوب و در نظر گرفته شده را براساس توان مصرف‌کننده در نظر می‌گیریم.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران ادامه داد: از آنجاکه چیپس و اسنک یک کالای تفننی است و اکثر مخاطبان آن اقشار متوسط جامعه هستند باید قیمت آن در یک سطح تعادل قرار بگیرد.
 
شریعتی با بیان این‌که اگر قیمت کاهش یابد فروش و تقاضا نیز برای این محصول افزایش پیدا می‌کند، گفت: این مساله نیز به نفع تولید‌کنندگان است. چرا که فروش کم با سود زیاد محقق نمی‌شود.
 
وی با اشاره به این‌که برخی کالاها مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند، گفت: در امر قیمت‌گذاری تنها کالاهای استراتژیک در نظر گرفته می‌شود. اما چیپس و اسنک جزو محصولاتی است که قیمت‌گذاری آن با هماهنگی سازمان حمایت‌ مصرف‌کنندگان و نظارت انجمن صورت می‌گیرد.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران قیمت چیپس و اسنک را در گرو سایزبندی محصول عنوان و اظهار کرد: چیپس و اسنک بسته به نوع و اندازه از قیمت زیر هزار تومان تا 3000 تومان متغیر است.