یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتباط خودروسازان داخلی با خودروسازان خارجی و تاثیر این تعامل بر توسعه صنعت خودروسازی کشور گفت: خودروسازان داخلی با مراودات علمی بین المللی باید دانش روز خود را ارتقا دهند.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید شریف حسینی افزود: کشور ما در زمینه صنعت خودرو کمبودهایی دارد که باید با تبادل دانش و انتقال فن‌آوری نسبت به برطرف کردن این کاستی‌ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به این که کشور ما در بحث کمیت تولید خودرو در جایگاه خوبی ایستاده ولی در زمینه کیفیت تولید خودرو به هیچ عنوان رتبه خوبی نداریم، اظهار کرد: در بحث کیفیت باید از حضور خودروسازان پیشرو جهان بهره ببریم.

حسینی با بیان اینکه خودروسازان ما با انتقال اطلاعات و تکنولوژی روز دنیا باید در جهت بالا بردن سطح کیفی تولیدات خود حرکت کنند، تصریح کرد: از جمله مواردی که می‌تواند کشور ما را به سمت توسعه کیفی در خودروسازی پیش ببرد، ایجاد مشارکت در امر تحقیق و توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت شرکت‌های خارجی سازنده خودروهای با کیفیت در جهت بهبود بخشی کیفی خودروهای داخلی استفاده کنیم، اضافه کرد: مشارکت در زمینه تحقیق و توسعه می‌تواند وضعیت تولید و طراحی خودروهای ساخت داخل را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: خودروسازان ما نیز باید همچون کشورهای پیشرفته در زمینه کیفیت تولید خودرو، حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند با برندهای بزرگ خودرو در دنیا رقابت کنند.