به گزارش پارس فارس نوشت:اکبر ترکان در جمع مدیران خودروساز و قطعه‌ساز اظهار داشت: اگر قرار باشد تعرفه واردات برداشته شود، در هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی، در هیچ تکنولوژی تولید رقابتی و برتری نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سالهای قبل عده‌ای متفکر سرمایه‌گذاری در صنایع های‌تک در مناطق محروم را مطرح کردند در حالی که در شرایط فعلی قابلیت رقابت در هیچ صنعتی را نداریم.

وی تأکید کرد: در صنعت سیمان، فولاد، پتروشیمی، برق و برخی صنایع دیگر رتبه‌های جهانی خوبی داریم، این سؤال را مطرح کرد که اگر قرار باشد تعرفه‌های واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در چه صنعتی را خواهیم داشت.

ترکان ادامه داد: باید مراقب باشیم که از روی عصبانیت نگوییم چه کسانی بیایند و چه کار کنند، زمانی عده‌ای برای خرید سهام ایران خودرو آمده بودند که در آن زمان میرخانی مشاور انجمن خودروسازان، مدیرعامل ایران خودرو بود، به من گفت اینها آمده‌اند تا کارخانه را بخرند و تولید را بخوابانند.

وی تأکید کرد: نباید از روی عصبانیت حرف بزنیم زیرا ناشی‌گری‌ها به ما آسیب می‌زند.

وی با تأکید بر اهمیت صنعت خودرو گفت: زمانی می‌گفتند به ازای تولید هر یک دستگاه خودرو، 1.1 نفر شاغل می‌شوند که حال اعداد دیگری مطرح می‌شود اما در کل نمی‌توان از ظرفیت اشتغال‌زایی صنعت خودرو چشم‌پوشی کرد.