یک مقام مسئول از مافیای دولت برای واردات سیگار مالبرو خبر داد و گفت: تیمی از مقامات دولتی با اعمال فشار وزارت خارجه را مجبور کردند اظهار نظر رسمی خود مبنی بر صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس را ظرف 6 ماه تغییر دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، یک منبع آگاه در گفتگو با مهر، گفت: شرکت فیلیپ موریس، شرکت آمریکایی دارای سهامداران صهیونیستی است و سیگار مارلبرو و دو سه برند دیگر را تولید می‌کند.

وی ادامه داد:از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تیمی از مقامات دولتی   تلاش زیادی برای صدور مجوز واردات این سیگار و تاسیس نمایندگی رسمی این شرکت صهیونیستی آمریکایی در ایران کرده‌اند.

این منبع آگاه با بیان اینکه این گروه در تلاش برای تاسیس نمایندگی رسمی این شرکت در ایران هستند، گفت: چندی پیش مراجع نظارتی از وزارت خارجه که مرجع اصلی معرفی شرکت‌های صهیونیستی است، در خصوص این شرکت استعلام کردند، وزارت خارجه نیز در نامه رسمی اعلام کرد که این شرکت صهیونیستی است اما بعد از شش ماه تحت تاثیر رایزنی‌ها و فشار مسئولان دولتی، وزارت خارجه نامه‌ای را به مراجع دولتی ارائه داد که مدارکی دال بر صهیونیستی بودن این شرکت وجود ندارد!

این مقام مسئول گفت: یک مقام دولتی نیز از این نامه استفاده کرده و مجوز تاسیس نمایندگی شرکت فیلیپ موریس در ایران را صادر کرد.

وی تاکید کرد:  رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات با صدور این مجوز مخالف بود، لذا مجوز تاسیس این شرکت را صادر نکرد و مقام مافوقش از طرف وی مجوز واردات و تاسیس نمایندگی این شرکت در ایران را امضا کرده است.

این منبع آگاه همچنین از مخالفت دادستان کل کشور و وزارت اطلاعات با صدور مجوز فعالیت این شرکت خبر داد و گفت: دادستان کل کشور دستور توقف صدور مجوز این شرکت را صادر کرده است.

وی اظهار داشت: اسامی مسئولانی که با این شرکت صهیونیستی قرارداد بسته اند و رانت بزرگی را از این محل دریافت نموده اند،  در اختیار بنده است و در صورت ادامه این روند غیرقانونی، قطعا منتشر خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: چندی پیش یک خبرگزاری دولتی خبری را در این خصوص منتشر کرده بود، مبنی بر اینکه سالانه چهار میلیارد نخ سیگار مارلبرو به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود چه دلیلی دارد که مجوز واردات صادر نشود؟

وی ادامه داد: علاوه بر این وزیر دادگستری نیز در اظهارنظر غیرکارشناسی گفته بود کالاهایی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و حقوق دولت از بین می‌رود، چرا نباید مجوز واردات رسمی این کالاها صادر شود، تا حقوق دولت را بگیریم؟!

به گزارش مهر با توجه به ممنوعیت واردات سیگار مارلبرو به کشور، این نوع سیگار به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود که ارزش سالانه آن چند صد میلیارد تومان تخمین زده شده است. به همین دلیل، جریان‌های فرصت‌طلب در دولت‌های مختلف به دنبال آن بوده‌اند که با اخذ مجوز واردات رسمی محصولات مارلبرو، به درآمد هنگفت و آسانی دست پیدا کنند. با این حال، وابستگی کارخانه تولیدکننده سیگار مارلبرو به صهیونیست‌ها، مهمترین مانع در صدور مجوز واردات رسمی این نوع سیگار به کشور بوده است.

گفتنی است در دولت دهم نیز برخی افراد نزدیک به جریانی خاص به دنبال به دست گرفتن انحصار واردات سیگار مارلبرو به کشور بودند؛ جالب آن که یکی از افرادی که این جریان قصد داشت واردات مارلبرو را به آن اعطا کند، همین فردی است که اکنون مقام دولتی  به دنبال اعطای مجوز واردات سیگار مارلبرو به او است.

بر این اساس شهریور ماه سال جاری معاون نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با بیان اینکه امکان قانونی شدن واردات سیگار مارلبرو در حال بررسی است، بیان داشت: البته صحبت‌هایی مطرح است که برند مالبرو با برخی از مجموعه‌های صهیونیستی در ارتباط است؛ لذا ما از وزارت امور خارجه پیگیر استعلامات لازم در خصوص وجود یا نفی این ارتباط هستیم که تاکنون نتیجه این استعلامات، مشخص نشده است.