به گزارش پارس به نقل از تسنیم، وزیر انرژی امارات گفت، اوپک نگران کاهش بیش از یک چهارم قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون است، اما از این وضعیت وحشت زده نشده است.

پس از آنکه عربستان امروز قیمت نفت خود را برای مشتریان آمریکایی اش بیش از پیش کاهش داد، قیمت نفت برنت کاهش یافت و به ۸۴ دلار نزدیک شد. این کاهش، نشان دهنده تلاش های عربستان برای جدال برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار در بزرگترین کشور مصرف کننده نفت جهان به شمار می رود. عربستان در عین حال قیمت نفت خود برای مشتریان آسیایی و اروپایی اش را افزایش داد.

در حالی که فزونی عرضه نفت با کیفیت و به خصوص نفت آمریکا در بازار، بر تقاضا در بسیاری از بازارها تاثیر گذاشته و موجب افزایش حجم ذخایر جهانی نفت شده است، نبود نشانه ای حاکی از احتمال کاهش تولید اوپک نیز عامل دیگر فشار بر قیمت نفت بوده است.

سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات در پاسخ به این سوال خبرنگار رویترز که آیا وی نگران کاهش اخیر قیمت جهانی نفت است یا نه گفت: «بله ما نگران هستیم، اما وحشت زده نشده ایم.»
وی از پاسخ به این سوال که آیا اوپک میزان تولید خود را در نشست ۲۷ نوامبر کاهش خواهد داد یا نه، خودداری کرد.

المزروعی که در حاشیه یک نشست صنعتی در ابوظبی سخن می گفت، افزود: «همانطور که قبلا گفتم، اجازه بدهید منتظر بمانیم، ما در پایان ماه جاری نشستی خواهیم داشت. ما به عنوان یک گروه از تولید کنندگان، تنها تولیدکننده نفت جهان نیستیم. تولید کنندگان دیگری هم وجود دارند. نقش ما ایجاد توازن در بازار از طریق عرضه است. این همان کاری است که ما همیشه انجام داده ایم.»

در حالی که برخی از اعضای اوپک از کاهش شدید قیمت نفت ابراز نگرانی کرده اند، شواهد حکایت از آن دارد که این سازمان بعید است میزان سقف تولید خود را کاهش دهد.
دبیرکل اوپک هفته گذشته اظهار داشت، بعید است تولید نفت اوپک در سال ۲۰۱۵ تغییر زیادی را شاهد باشد.

ایران و کویت، دو عضو دیگر اوپک اعلام کرده اند که کاهش تولید در نشست بعدی سازمان بعید به نظر می رسد. اما عربستان تاکنون اظهارنظر رسمی ای در این باره نکرده است.