به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت گفت: در زمینه کنترل سموم در فرآورده‌های اصلی مواد غذایی و کشاورزی برنامه جامع و کاملی را در دست اجرا داریم.


وی در این باره افزود: در این راستا امسال در کل کشور و به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب نمونه‌گیری‌ها در حال انجام و بررسی است. به این ترتیب سال 94 تصویر نسبتا جامعی از وضعیت آلاینده‌ها در فرآورده‌های اصلی غذایی و کشاورزی ارائه خواهیم داد.

وی همچنین به امضای تفاهمنامه‌ای در جهت پایش سموم و آلاینده‌ها در بازار میوه و تره بار تهران اشاره کرد و در عین حال گفت: البته کارگروه مشترکی را نیز با وزارت جهاد کشاورزی تشکیل داده‌ایم و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم. به عنوان مثال امسال برنامه‌ی مفصلی برای گوجه فرنگی داریم چرا که برخی مطالعات حاکی از وجود نیترات بالا و سموم در این کالای پرمصرف است. بنابراین به منظور ارتقای سلامت این کالا اقدامات لازم در دست انجام است.

دیناروند همچنین با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا و همچنین تفاهم نامه امضا شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور افزایش قدرت نظارت و برخورد با تقلبات در حوزه غذا اشاره کرد و گفت: به این ترتیب زیرساخت‌های پیشرفته جهت کنترل سریع و دقیق آلاینده‌ها و تقلبات غذایی در آزمایشگاه‌های مرجع و قطب سازمان غذا و دارو ایجاد می‌شود تا به این ترتیب نظارت‌ها و کنترل‌ها با دقت و سرعت بیشتری پیش رود.