به گزارش پارس، ایسنا به نقل از چاینا تاپیک نوشت: شرکت جی تی ادونس تکنولوژی، سازنده نمایشگر‌های نشکن یاقوت کبود برای گوشی‌های آیفون، از دادگاه خواست که برای جلوگیری از ورشکستگی این شرکت آن را از قرار‌داد‌های "ظالمانه و سنگین" با اپل نجات دهد.


نمایشگر‌های لمسی یاقوت کبود یک جایگزین بسیار مقاوم برای نمایشگرهای شیشه‌ای مورد استفاده در گوشی های کنونی اپل هستند و در حال حاضر در قطعات بسیار شکننده این گوشی ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساعت‌ هوشمند اپل و برخی از تازه‌ترین نسخه‌های آیفون به نمایشگر‌های یاقوت کبود مجهز هستند.

وکیل شرکت جی تی ادونس در شکایت خود به دادگاه آمریکایی گفت: شرکت سازنده این نمایشگر‌ها در آمریکا معتقد است که رابطه تجاری آنها با اپل مشکلات زیادی دارد. این قرارداد شرایط ظالمانه و سنگینی را علیه این شرکت وارد کرده است.

جی تی ادونس از دادگاه خواست که برای کاهش هزینه‌های کنونی این شرکت که آن را به از دست رفتن نقدینگی تهدید می‌کند، دو کارخانه این شرکت تعطیل شود.

این شرکت در شکایت خود اعلام کرد که قرار‌داد‌ها به نفع اپل است و الگوی تجاری این شرکت را از ارائه‌ تجهیزات یاقوت کبود به ساخت مواد مصنوعی تغییر داده است.

این شرکت همچنین رسما دادخواستی را به دادگاه برای جلوگیری از ورشکستگی ارائه کرده و این سوال را به وجود می‌آورد که اپل در صورت فسخ قرار‌داد برای تامین نمایشگر‌های خود چه کار خواهد کرد.

جی تی ادوندس به دادگاه اعلام کرد: ارزیابی‌های دقیق نشان می‌دهد که این شرکت به این نتیجه رسیده که برای حفاظت از دارایی‌های خود باید کارخانه‌های ساخت نمایشگر در ماساچوست و آریزونا را تعطیل و برخی از کارکنان خود در نیوهمپ‌شایر را تعدیل کند.

کنار گذاشتن فعالیت‌های تولید نمایشگر‌های آیفون به اخراج 890 تن از کارکنان این شرکت خواهد انجامید.

اپل در این خصوص اظهار نظر یا واکنشی نداشته است، اما نقل قول‌ها حاکی از این است که اپل از شکایت جی تی ادونس به دادگاه "غافلگیر" شده است.