به گزارش پارس به نقل از ایسنا،براساس قرارداد دو شرکت، جان کوم رئیس و یکی از موسسان واتس اپ به عنوان عضو هیات مدیره فیسبوک منصوب خواهد شد. فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما به دنبال ارتباط هرچه بیشتر مردم دنیا هستیم و به ارزشگذاری برای افرادی که از واتس‌اپ استفاده می‌کنند ادامه خواهیم داد.

جان‌ کوم جدا از حضور در هیات مدیره فیس‌بوک همچنان به عنوان رییس واتس‌اپ باقی خواهد ماند و حقوق وی سالانه یک دلار خواهد بود. این حقوق نمادین سالانه دقیقا هم اندازه حقوق سالانه مارک زوکربرگ رییس و بنیانگذار فیس‌بوک است. برایان اکتون دیگر بنیانگذار واتس‌اپ نیز بر اساس این قرارداد در این شرکت باقی خواهد ماند.

براساس قرارداد بین فیس‌بوک و واتس‌اپ اگر کوم و اکتون در این شرکت باقی بمانند میلیونها سهم این شرکت به صورت تدریجی در طول چهار سال آینده به آنها واگذار خواهد شد. ناظران اتحادیه اروپا با قرارداد انتقال سرویس پیا‌مرسان موبایلی واتس‌اپ به فیس‌بوک موافقت کرده اند.

این در حالیست که شرکتهای مخابراتی به دلیل نگرانی از قدرت روز افزون غولهای فناوری آمریکا مخالف این انتقال هستند. کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با اعلام موافقت خود با این قرارداد ۱۹ میلیارد دلاری اعلام کرد: فیسبوک و واتس‌اپ رقبای نزدیکی نیستند و کاربران همچنان از انتخابهای زیادی برخوردار خواهند بود.

خواکین آلمونیا عضو کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما به دقت در حال بازبینی این انتقال هستیم و به این نتیجه رسیدیم که این انتقال مانع رقابت در این بازار پویا و رو به رشد نخواهد شد.

فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی جهان در ماه فوریه خرید سرویس پیامرسانی واتس‌اپ که ۶۰۰ میلیون کاربر دارد را اعلام کرد و مقامات آمریکایی در ماه آوریل با این انتقال موافقت کردند.