به گزارش پارس وضعیت بلیط هواپیما همواره از دغدغه های مردم برای مسافرت با این وسیله نقلیه بوده است. سقوط ماه گذشته هواپیما و اتفاقات مربوط به آزادسازی قیمت بلیط هواپیماها از مسائلی بود که صنعت هوایی کشور در ماههای گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده است.به همین بهانه با مرتضی رجبی از فعالین با سابقه این حوزه همکلام شدیم:

بیشتر نارضایتی مردم در بخش استفاده از صنعت هوایی معطوف چه بخش هایی می شود؟

ما عمده مشکلات و نارضایتی مسافران را در سه مقوله قرار میدهیم، تاخیر در پروازها در صدر ناراحتی مسافران قرار دارد، فروش بلیط های بالاتر از حد مجاز یکی از عوامل نارضایتی مسافران است.یکی از مشکلاتی که وجود دارد فروش بلیط چارتر در بازار سیاه است. مسئولین شرکت های هواپیمایی باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا بروز مشکلات مربوطه موجب رنجش مسافران نشود. اختلالات فنی  برخی پرواز ها هم میتواند یکی از معضلات و اشکالات صنعت هوایی و بالطبع نارضایتی  مسافران باشد.

با توجه به تجربیاتی که در اختیار دارید راه حل را در چه می بینید؟

به نظر من همه‌ی سرمایه گذاران و فعالان بخش صنعت هواپیمایی و گردشگری کشور باید برای رفع مشکلات اینچنینی بسیج شوند.

آیا به وجود دلالی و بازار سیاه در این حوزه هم اعتقاد دارید؟

100 درصد.به نظر من برخی از آژانس‌های مسافرتی بدون توجه به روند عادی کار به گرانی های موجود دامن زده و از آب گل آلود ماهی میگیرند! گاها پیش می آید که یک آژانس متخلف بلیط های هواپیما را به 2 برابر قیمت واقعی آن خرید و فروش میکنند .به نظر من تخلف از همان ابتدای کار صورت میگیرد، یک آژانس با خریدن و دربست کردن تمامی بلیط های یک هواپیما یا به اصطلاح همکاران چارتر کردن آن، قوانیی اعم از قیمت بالا و یا غیر قابل کنسلی بودن بلیط را وضع میکنند که تخلفی واضح و آشکار است. ما باید عیب یابی کنیم. باید دلیل ضعف نظارتی رو پیدا کنیم،برخی از دفاتر متخلف بارها مورد مؤاخذه قرار گرفته آمد ولی متاسفانه بر ادامه دادن آن اصرار میورزند. باید نظارت ها  جدی تر شود.

ممنون که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید.

من از شما ممنونم