به گزارش پارس ،  علی عسکری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که خودروسازان معتقدند بابت خرید هر قطعه مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌کنند و از کل یک محصول هم باید ارزش‌افزوده بدهند که این مالیات مضاعف است، اظهار داشت: خودروسازان به عنوان اعتبار در قیمت نهایی خودرو این مالیات را محاسبه می‌کنند و از کل، مالیاتی که پرداخت می‌کنند کسر شده و مالیات مضاعف گرفته نمی‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: در خودرو هیچ ابهامی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد.

وی با تأکید براینکه خودروسازان مالیات ارزش افزوده مضاعف پرداخت نمی‌کنند، تاکید کرد: این بخش هیچ مالیات اضافه‌ای پرداخت نمی‌کند زیرا این شرکت‌ها به راحتی از پول دادن نمی‌گذرند و هر پول پرداخت شده در مرحله بعدی به عنوان اعتبار محسوب شده و کسر می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مشکل قطعه‌سازان و خودروسازان جای دیگر است، گفت: زمانی که خودروساز قطعه‌ای را می‌خرد و باید اعتبار آن را قبول کند و به قطعه‌ساز برگرداند اما دیرتر این کار را انجام می‌دهد و ارتباطی با سازمان مالیاتی ندارد.

عسکری افزود: این مشکل داخلی میان قطعه‌ساز و خودروساز است و زمانی که خودرو به فروش می‌رسد باید ارزش‌افزوده را به عنوان اعتبار به قطعه‌ساز برگرداند که این موضوع محل اختلاف است و به سازمان مالیاتی مالیات اضافه نمی‌دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص جرایم مالیاتی در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس بیان داشت: مجلس معتقد است فردی که مجرم بوده را فقط حبس نکنند و از سایر مجازات‌های اجتماعی در دادگاه استفاده شود بنابراین مجازات‌ها شامل حبس و محرومیت‌های اجتماعی، شغلی و تجاری است.

وی تأکید کرد: جرایم مالیاتی در اصلاحیه قانون فراگیرتر شده و دست قاضی و دادگاه بازتر شده تا براساس نوع جرم بتواند بهتر تصمیم‌گیری کند.