رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد: هنوز دستورالعمل مکتوب در خصوص لغو عوارض 320 هزار تومانی صادرات دام زنده ابلاغ نشده است.

به گزارش پارس ، شمس‌علی هادی‌زاده معلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حذف عوارض صادرات دام سبک گفت: ابلاغ تعرفه‌های آنی در گمرک خسارت زیادی به تولید‌کنندگان و تجار وارد کرده است.

وی افزود: اگر مسئولان در حذف این تعرفه‌ها مصمم هستند باید آن را به صورت بخشنامه مکتوب اعلام کنند. اعلام شفاهی لغو تعرفه پشتوانه اجرایی ندارد و امنیت فضای فعالیت صادرکنندگان را تضمین نمی‌کند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: تصمیمات فی‌البداهه ایجاد تعرفه در محصولات کشاورزی و مواد غذایی و اعمال مقررات ناگهانی بر محصولات باعث می‌شود خسارات جبران‌ناپذیری به تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان وارد شود و کسب و کار آنها تعطیل شود.

به گفته وی صادرات کیوی به کشورهای روسیه و CIS یکی از محصولات مهم صادراتی به این کشور‌ها بود که به تازگی مقررات جدیدی برای استاندارد‌سازی آنها قبل از صادرات، وضع شده است. ‌

هادی‌زاده خاطر نشان کرد : اگر قرار است مقرراتی وضع شود و استاندارد سازی و میزان قند محصولات مورد تایید قرار گیرد باید از قبل اعلام شود، نه وقتی که محصولات وارد گمرک می‌شوند.