معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر تغییر نظام بانکی کشور اظهار کرد: در راستای حمایت از پارک های علم و فناوری، مبلغ 300 میلیون تومان وام در اختیار پژوهش‌هایی که به سمت تجاری پیش می‌رود قرار خواهیم داد.

به گزارش پارس به نقل از  ایسنا ، دکتر سورنا ستاری دوشنبه 24 شهریور ماه سال جاری، در جشنواره برترین‌های پارک علم و فناوری تصریح کرد: از پژوهش‌هایی که مشکلات استان از جمله اشتغال، آلودگی، آب و مسائل اجتماعی را حل کند، حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه هایی که متناسب با نیازهای جامعه فارغ التحصیل دارند کمتر مشاهده می شود.

وی شرکت‌های دانش بنیان را رابطی بین صنعت و دانشگاه دانست و خواستار حذف روش های غلط در نحوه تجاری سازی طرح ها شد.

ستاری همچنین خواستار استفاده بهینه از نیروی انسانی شد و تصریح کرد: کشوری که درآمد خود را از راه فروش منابع زیرزمینی تامین و از نیروی انسانی غافل است باید ساختار اقتصادی خود را به بهترین نحو تغییر دهد.

وی به انجام بیشترین تحقیقات پژوهشی دنیا توسط شرکت های خصوصی اشاره و تاکید کرد: نباید از سازمان برنامه و بودجه انتظار حمایت مالی را داشته باشیم.

بزرگترین سرمایه، فرهنگ است

وی بزرگترین سرمایه هر کشوری را فرهنگ آن عنوان کرد و گفت: فرهنگ هر جامعه به خصوص اتکای صرف به درآمد نفتی باید به درستی اصلاح شود.

ستاری به اتکاء بر پتانسیل های استان همدان تاکید و خاطرنشان کرد: هر استان باید در مسیر توسعه حرکت نموده و بر ظرفیت های داخلی خود تکیه کند.

پارک علم و فناوری، پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان است

وی پارک علم و فناوری را پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان خواند و افزود: برای ارائه خدمات مناسب پارک علم و فناوری استان همدان را بیشتر حمایت خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در راستای حمایت از پارک های علم و فناوری، مبلغ 300 میلیون تومان وام در اختیار پژوهش هایی که به سمت تجاری پیش می رود قرار خواهیم داد.

مشکل مالی در صندوق پژوهش و نوآوری نداریم

دکتر ستاری در پایان با تاکید بر این که در صندوق پژوهش و نوآوری هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: باید طرح خوب ارائه شود تا قابلیت حمایت و تجاری سازی شدن را داشته باشد.