به گزارش پارس ؛ علی ماجدی در گفتگو با مهر با تائید انتصاب خود به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آلمان، گفت: ماموریت من در وزارت نفت تا مهر ماه سال جاری به پایان می رسد و باید به عنوان سفیر جدید ایران در آلمان مشغول به کار شوم.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اظهار بی اطلاعی از جانشین احتمالی خود در وزارت نفت، در پاسخ به این سئوال مهر که آیا وزیر نفت فردی را از داخل وزارت امور خارجه به عنوان معاون جدید بین الملل وزارت نفت منصوب خواهد کرد، اظهار داشت: در این باره شخص وزیر نفت باید پاسخگو باشد.

این دیپلمات وزارت نفت همچنین در خصوص مهمترین ماموریت خود به عنوان سفیر جدید ایران در آلمان، گفت: قطعا بهبود روابط بین تهران-برلین به ویژه در حوزه نفت، گاز و انرژی از مهمترین اولویت های کاری در آلمان خواهد بود.

سفیر جدید ایران در برلین با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور آلمان حرف اول را در اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا می زند، تاکید کرد: از سال های گذشته تاکنون شناخت قابل قبولی بین صنعتگران و بازرگانان ایران و آلمان وجود داشت که این شناخت و روابط دو جانبه باید احیا شود.

ماجدی با یادآوری اینکه سیاست جدید دولت ایجاد یک جهش در سطح همکاری های اقتصادی و تجاری بین ایران و آلمان است، تاکید کرد: آلمان هم می خواهد در در منطقه خاورمیانه نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

خبرگزاری مهر اردیبهشت ماه سال جاری گزارش داده بود: وزرای نفت و امور خارجه به منظور جابه‌جایی برخی از مدیران بین دو وزارتخانه مذاکراتی را آغاز کردند و این احتمال وجود دارد که به زودی معاون امور بین الملل وزارت نفت به عنوان سفیر یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا از سوی وزیر امور خارجه منصوب شود.