به گزارش پارس ، روزنامه فرهنگ جنوب در ستون زیرذره بین خود نوشت:
از دی ماه سال گذشته که مدیریت اداره کل تعاون و کار خوزستان دربست در اختیار هوشمند صفایی قرار گرفت تاکنون هشت ماه می گذرد و در این مدت، هم شاهد اخباری عجیب به نقل از مدیرکل بودیم و هم آمار و ارقامی تاسف برانگیز از حوزه اشتغال استان منتشر شد. هوشمند صفایی که پس از 22 سال رجعتی دوباره به خوزستان داشت، در همان ابتدای ورود و  در جلسه معارفه، اولویت های خود را بر پایه ساماندهی تعاونی ها و جلوگیری از افزایش بیکاری بنا کرد. حال باید دید در این مدت چه اقداماتی را انجام داده و چه عملکردی به ثمر نشسته است. 
نکته ای که باید مدیران محترم این اداره کل رعایت نمایند این است که انتشار آمار و ارقام بیکاری، دوای درد غول بیکاری استان نیست. در این چند ماهه، چندین بار شاهد مصاحبه مدیرکل و معاونینش در خصوص بیکاری 300 هزار نفری در استان بوده ایم و از قضا تیتر این مصاحبه ها با فونتی درشت بر خروجی رسانه ها قرار گرفت اما تا چه حد این تیترها و این قبیل سخنان در بهبود شرایط کاری موثر افتاده است؟ 
مردم از مسئولین انتظار دارند با اقدامات خود شرایط را به سمتی هدایت کنند که اوضاع شان رو به بهبودی برود وگرنه صغیر تا کبیر  اذعان به بیکاری دارند چرا که مستقیم با آن دست و پنجه نرم می کنند و هر خانواده ای درد بیکاری یک یا دو نفر از اعضای خانواده را چشیده و می چشد....
نکته دیگر، وارد نشدن مدیران به بحث های حاشیه ای ست چرا که ممکن است یک حرف بالا و پایین، سازمانی را در سراشیبی قرار داد و از امور محوله دور نمایند. متاسفانه چندی پیش خبری در سایت ها به نقل از مدیرکل تعاون مبنی بر اینکه "خوزستان در حد و قواره من نیست" منتشر شد که به دلیل عدم تکذیبیه، همچنان مورد ارجاع رسانه ها قرار می گیرد... بهتر است یک بار برای همیشه مدیرکل محترم به این مباحث خاتمه دهد.