به گزارش پارس به نقل از مهر، دكتر رسول ديناروند در مراسم افتتاح چهاردهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشكي در تبريز با اشاره به اينكه سياست وزارت بهداشت حمايت از توليدكنندگان و صادركنندگان است، افزود: توسعه شركت هاي دانش بنيان بسيار جدي گرفته شده است و ما در زمينه توليد داروهايي با فناوري پيشرفته جزو كشورهاي پيشگام هستيم.

ديناروند با اشاره به اينكه در عرصه صنايع غذايي و تجهيزات پزشكي نيز وضعيت مطلوبي داريم، اظهار داشت: ما همواره در صنايع غذايي و داروسازي و پزشكي بايستي به فراتر از مرزها بينديشيم و وزارت بهداشت نيز با تمام توان و امكانات اين آمادگي را دارد كه از فعالان در اين زمينه ها حمايت كند.

وي يادآور شد: امسال درحوزه دارويي يك آرامش منطقي و پايدار در كشور ايجاد شده و با وجود كاهش 30 درصدي واردات دارو، مردم احساس كمبود دارو را نيز ندارند و تورم در زمينه قيمت داروها 50 درصد كمتر از تورم در ساير زمينه ها است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: تبريز قطب جدي صنعت غذا و دارو و پزشكي كشور است و مردم اين خطه توليد كننده و صادر كننده هستند و بيش از اينكه مصرف كننده باشند، بار ديگر بخش هاي كشور را بر دوش مي كشند.

همزمان با افتتاح چهاردهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشكي در تبريز، از 2 داروي آمپول اسيد لوكوفولين داروي درمان كم خوني در بيماران مبتلا به سرطان و كپسول شارك كارتيلاژ مورد استفاده در بيماريهاي التهابي مفاصل بعنوان مكمل و همچنين تخت بيمار آتريا متعلق به شركت سينا احمدآريا باحضور استاندار و رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز و ديگر مسئولين رونمايي شد.

دكتر محمدحسين صومي رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز نیز در مراسم آغاز به كار چهاردهمین نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشكي در تبريز گفت: ما خود را متولی هرچه كه مربوط به سلامت باشد مي دانيم و مطمئنا نمايشگاه بهترين محل و فضا براي نمود فعاليت ها در حوزه سلامت و افزايش سطح آگاهي چه براي توليد كنندگان و چه براي عرضه كنندگان محصولات سلامت است.