به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فرمانده انتظامی ساوه گفت: کارمند یکی از بانک های ساوه که مرتکب سو استفاده مالی ۶۴۰میلیون ریالی شده بود، توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.


سرهنگ علی اصغر طالبی اظهار کرد: مراجعه نماینده یکی از بانک های شهرستان ساوه و ارائه یک برگ شکواییه از تحویل دار این بانک که مرتکب اختلاس شده است در دست داشت.

وی افزود: بلافاصله با اعلام این خبر موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان ساوه قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساوه تصریح کرد: پس از انجام بررسی های نخستین مشخص شد فرد کلاهبردار با فروش اوراق مشارکت بدون صدور هر گونه سند و ثبت آن مبلغ دریافتی را به نفع خود برداشت می کرده است.

سرهنگ طالبی با اشاره به اقدام به موقع برای دستگیری متهم، گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و جمع آوری مدارک و اوراق از بانک، متهم احضار و پس از بازجویی به اتهام خود اعتراف کرد.

وی افزود: مبلغ کلاهبرداری شده توسط این کارمند متخلف 640 میلیون ریال بود که پس از اعتراف متهم مبلغ کلاهبرداری شده توسط این فرد کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی ساوه تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا اعزام و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

سرهنگ طالبی با اشاره به عوارض قانون گریزی بر جامعه گفت: قانون‌گریزی و سرپیچی از معیارها و ضوابط اخلاقی و منطقی هر جامعه دارای عوارض مختلفی در سطح افکار عمومی و احساسات و عواطف اجتماعی است.

وی افزود: در کنار جرایمی مثل قتل و سرقت، کلاهبرداری و قاچاق فروشی، بعضی دیگر از بزهکاری‌ها بنابر دلایل مختلفی مثل ماهیت جرم، شخصیت و جایگاه مرتکبین، برنامه‌ریزی و سازماندهی قبلی برای تهیه مقدمات ارتکاب به جرایم سازمان‌یافته معروفند و این نوع جرایم از نگاه رفتارشناسی اجتماعی، ناهنجاری‌های موجود در جامعه است.

فرمانده انتظامی ساوه تصریح کرد: مرتکبان به این گونه جرائم از میان افراد تحصیل‌کرده و شاغلان هستند که حداقل محتاج نان شب نبوده بلکه از مواهب اقتصادی و اجتماعی جامعه برخوردار هستند و جایگاه سازمانی آنها سبب توجه و احترام مردم به آنها می‌شود.