به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت امروز در اجلاس رؤسای بیمارستان‌های سراسر کشور یکی از برنامه‌های اصلی روحانی را بهبود معیشت مردم خواند و گفت: به این منظور دولت برنامه دارد تا قدرت خرید مردم را در بعد اقتصاد افزایش دهد.

وی دو محصول این امر را سیاست تولید ثروت و توزیع عادلانه ثروت عنوان کرد و گفت: توزیع عادلانه ثروت از طریق افزایش تولید محقق می‌شود.

به گفته سخنگوی دولت، در 22 هر ماه مبلغ 45 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه میان مردم توزیع می‌شود.

وی افزود: علاوه بر دریافت یارانه نقدی مردم مستمند بسته غذایی دریافت می‌کنند، ضمن اینکه این افراد می‌توانند اگر مایل به دریافت بسته غذایی نباشند، پول آن را دریافت کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: منابع وصولی ما نسبت به پیش‌بینی‌ها عقب است و به همین علت نمی‌توانیم 100درصد منابع را به دستگاه‌های مختلف تخصیص دهیم، اما طرح سلامت جدای از این امر محسوب می‌شود و ما تحت هر شرایطی 100درصد منابع را به آن اختصاص می‌دهیم.

وی تأکید کرد: تا هفته آینده بیش از 50 درصد بودجه طرح تحول سلامت پرداخت خواهد شد و مردم بدانند این طرح، تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.

محدودیت منابع بخش دیگری از سخنان نوبخت را به خود اختصاص داد. وی در این زمینه گفت: در هر حال منابع ما محدود است و کشورهای توسعه یافته نیز در اجرای چنین طرحی به مشکل خورده اند. برای رفع مشکل باید بهینه عمل کنیم و صرفه‌جویی داشته باشیم.

سخنگوی دولت گفت: من از مسئولان مربوطه خواستم که گام به گام با شما حرکت کنند و مشکلات شما را برای رفع شدن به ما بگویند.

وی در مورد مخالفان دولت، گفت: این عده به دلایل سیاسی هرچند که غیر انسانی باشد، می‌خواهند طرح تحول نظام سلامت به زمین بخورد، اما من خوشحالم که روز گذشته خطیب نمازجمعه از این طرح حمایت کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز از اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت دارند، گفت: ما اعتبارات را در خصوص این طرح به صورت کامل پرداخت می‌کنیم، اما اقدامات شما رؤسای بیمارستان نیز لازم است تا منابع مدیریت شود.

نوبخت با اشاره به تهیه برنامه ششم توسعه،‌گفت: در این برنامه جایگاه ویژه‌ای برای طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته‌ایم.

وی بار دیگر خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: شما به حمایت‌های مالی، بودجه‌ای و غیره ما امیدار باشید و ما هم تعهد خود را به موقع انجام خواهیم داد.