به گزارش پارس به نقل از فارس،در بررسی‌های گاماگروپ از یک نرم افزار جاسوس به نام FinSpy استفاده شد تا مشخص شود آیا پلاتفورم های مختلف همراه توانایی ایستادگی در برابر تلاش برای سرقت داده های گوشی ها و تبلت ها را دارند یا خیر.

این نرم افزار جاسوس تابدان حد قدرتمند است که از سوی نهادهای اطلاعاتی و پلیس آمریکا به منظور جاسوسی از تبلت ها و گوشی های همراه مورد استفاده قرار می گیرد و تا به حال حجم زیادی از داده های خصوصی کاربران به همین شکل سرقت شده است. FinSpy قابلیت دسترسی به تماس های تلفنی، پیامک ها، فهرست های تماس و حتی میکروفون گوشی را دارد و می تواند موقعیت مکانی کاربر را هم به طور لحظه به لحظه شناسایی کند.

FinSpy در جریان آزمایش‌های مختلف به راحتی توانسته به طیف گسترده‌ای از سیستم عامل‌ها نفوذ کند و به عنوان مثال تمامی نسخه های آندروید از نسخه 2 تا 4.4 این سیستم عامل، بلاک بری( نسخه های 5، 6 و 7)، سیمبین، ویندوز موبایل 6.1 و 6.5 در برابر آن آسیب پذیر بوده اند. البته این نرم افزار جاسوس نسخه 8 سیستم عامل ویندوز فون 8 را پشتیبانی نمی‌کند.

البته باید توجه داشت کاربرانی که گوشی های آیفون و تبلت های آی پد خود را دستکاری کرده باشند و به اصطلاح آنها را jailbreak کرده باشند در برابر این جاسوس افزار آسیب پذیر هستند. بنابراین نسخه های jailbreak سیستم عامل iOS شامل نسخه های 4.3، 5، 6 و 7 هم در برابر این جاسوس افزار توان مقاومت ندارند.