به گزارش پارس به نقل از مهر، عضو شورای رقابت گفت: قیمت خودرو قطعاً پایین خواهد آمد و به قیمت سال 92 که شورای رقابت تعیین کرده خواهد رسید.

علی مددی دقایقی پیش امروز اظهار داشت: قیمت خودرو در اثر مصاحبه‌های غیرکارشناسی به این حال و روز افتاده است.

وی با اشاره به اینکه حداقل چهار دلیل برای کاهش قیمت خودرو وجود دارد که برای همه مبرهن و روشن است، اضافه کرد: بنابر اظهارات رئیس جمهور ما در جامعه تورم را از 42 درصد به 14.5 درصد کاهش داده‌ایم پس چرا نباید قیمت خودرو کاهش یابد.

مددی، افزایش تولید، کاهش قیمت ارز و موضوع حذف تحریم خودروسازی ایران را از دیگر استدلال‌های خود عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بنا بر اعلام خودروسازان تولید این محصول در کشور دو برابر شده در نتیجه کاهش قیمت برای محصولی که به وفور و متناسب با تقاضا عرضه می‌شود اتفاق نیفتاده که هیچ ثانیه‌ای نیز شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، کاهش قیمت ارز از 37 هزار ریال به 31 هزار ریال را از دیگر دلایل مورد اشاره خود دانست و تصریح کرد: این کاهش قیمت ارز در کنار برداشته شدن موضوع تحریم‌ها از صنعت خودروسازی کشور می‌تواند تداعی‌کننده کاهش قیمت برای محصولات تولیدی صنعت خودروسازی باشد.

عضو شورای رقابت تاکید کرد: با این روند چرا قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد، معلوم نیست.

مددی با یادآوری دوباره وقایع 20 روز پیش و افزایش قابل توجه قیمت خودرو بنابر اعلام شورای رقابت اظهار کرد: مجلس با ورود به این موضوع توانست شورای رقابت را برای اعلام قیمت‌های جدید مجاب کند که در این هفته نتایج رایزنی‌ها و جلساتی که در هیئت تعیین شده از سوی مجلس و شورای رقابت مشخص و به مردم اعلام خواهد شد.