به گزارش پارس ؛ دکتر غلامرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعرض مجدد یکی از نهادها به زمین های دانشگاه هنر در کرج گفت: مقارن ساعت 11 ظهر روز یکشنبه 19 مرداد پس از حضور کارکنان دانشگاه هنر در زمین های مجموعه پردیس کرج، معاون اداری مالی و نماینده یکی از نهادهای استان البرز و همراهان چند نفر دیگر وارد محوطه دانشگاه شده و با ضرب و شتم شدید و غیر متعارف چند تن از کارکنان و رئیس اداره حراست دانشگاه را دستگیر کردند و همچنین یکی از بانوان همکار دانشگاه نیز مورد ضرب و شتم ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: حدود دوهفته است که این نهاد استان البرز به زمین دانشگاه تعرض می کند.

سرپرست دانشگاه هنر افزود:  دلیل تعرض آنها به زمین های دانشگاه هنر این است که عنوان می کنند حدود 6 هزار متر زمین دانشگاه توسط اداره راه و شهر سازی استان به این نهاد واگذار شده و باید در اختیار آن نهاد قرار گیرد.

وی افزود: هفته پیش به آنها اعلام کردیم که کار اداره راه شهر سازی استان به علت واگذاری زمینی که حدود 40 سال است در اختیار دانشگاه هنر است غیر قانونی و اشتباه بوده و آنها نمی توانند زمین را به نهاد دیگری واگذار کنند اگر ادعایی دارید باید از طریق مراجع قضایی و به صورت قانونی پیگیری شود که قبول نکردند و هفته پیش به دانشگاه هنر آمدند که هفته پیش مانع ورد آنها به دانشگاه شدیم.

وی با بیان اینکه جالب اینجاست که زمین مذکور مشاع است و حتی جای آن نیز مشخص نیست، افزود: این هفته نیز دوباره وارد دانشگاه شدند و نیروهای ما برحسب وظیفه مانع شدند که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند یکی از نیروهایی که ضرب و شتم شده در بیمارستان بستری است.

وی ادامه داد: اگر حق با آنها نیز باشد حق ندارند این گونه وارد دانشگاه شوند ما به آنها اعلام کرده ایم که از نظر حقوقی این مساله را پیگیری می کنیم و هر چه قانون عنوان کند را اجرایی می کنیم و تابع قانون هستیم ولی آنها کار خود را انجام می دهند.

اکرمی افزود: وزیر علوم نیز در جریان است و صحبت هایی با وزیر راه شهرسازی و وزیر کشور دراین خصوص داشته است  مراحل قانونی مساله درحال پیگیری است.