به گزارش پارس به نقل مهر، با رايزني هاي فشرده مسعود کرباسیان رئيس كل گمرک ايران مسير ورود و خروج كالا به گمركات بازرگان - گوربلاغ، دو بانده مي شود.

رئيس كل گمرک ايران در سفري فوري به آنكارا براي حل و فصل مشكلات گمركي در مرز دو كشور، با حيات يازيجي وزير گمرک و تجارت تركيه ديدار و گفتگو كرد و پس از رايزنی هاي فشرده مقرر شد، مسير ورود و خروج كالا به گمركات بازرگان - گوربلاغ تا يكماه آينده دو بانده شود.

صف‌هاي طولاني كاميونداران در مرزهاي گمركي ايران و تركيه موجب شد تا رئيس كل گمرک ايران در سفري فوري با همتاي ترک خود در آنكارا ديدار كند تا دو طرف براي حل اين مشكل چاره اي بيانديشند، موضوعي كه در سال هاي گذشته براي رفع مشكل تردد كاميون ها در توافقات دو جانبه امضاء شده بود، اما اجرايي نشد.

بنا بر اين گزارش، روساي گمركات ايران و تركيه تعامل گمركات دو كشور را مثبت و سازنده توصيف و از سطح اين روابط در حال حاضر ابراز رضايت كردند.

پيش بيني مي شود با دو بانده شدن دو مسير ورود و خروج كالا به گمركات بازرگان - گوربلاغ تردد كاميون هاي حامل بار در يكماه آينده با افزايش چشمگيري مواجه شود.

همچنين در نشست مشترک روساي گمركات ايران و تركيه در محل گمرک آنكارا كه در يک فضاي دوستانه برگزار شد، دو طرف نسبت به ايجاد پنجره مشترک مرزي، تبادل اطلاعات الكترونيكي، 24 ساعته كردن گمركات سرو - اسندره براي تردد كاميون هاي حامل بار توافق كردند.