به گزارش پارس به نقل از مهر، در شرایط فعلی ظرفیت تولید برف ایران در مجموعه نیروگاه های حرارتی، برقآبی و اتمی به بیش از 71 هزار مگاوات افزایش یافته است که توان تولید عملیاتی برق برای روزهای پیک مصرف تابستانی را به 50 هزار مگاوات ارتقا داده است.

بر این اساس همزمان با افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی، تولید برق در نیروگاه‌های برقآبی کشور هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: میزان قدرت در دست بهره‌برداری نیروگاه‌های برق‌آبی در شرایط فعلی به حدود 10 هزار و 529 مگاوات افزایش یافته است.

از اینرو هفته گذشته، میزان قدرت تولیدشده همزمان نیروگاه‌های برق‌آبی به 4176 مگاوات رسید که درمقایسه با هفته پیش از آن 12.2 درصد کاهش داشته است.

در هفته مورد بررسی، میزان انرژی تولیدشده نیروگاه‌های برق‌آبی کشور 473 هزار و 215 مگاوات ساعت بوده که درمقایسه با هفته پیش از آن سه درصد کاهش داشته است.

میزان انرژی تولید شده نیروگاه‌های برق‌آبی کشور از ابتدای امسال تاکنون نیز پنج میلیون و 544 هزار و 679 مگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 9.5 درصد افزایش یافته است.