به گزارش پارس ؛ امید احمدی در گفت و گو با تسنیم در خصوص موافقت با تمدید 4ماهه مذاکرات و تاثیر آن بر معاملات بورس گفت: این که طرفهای مذاکره به این رسیده اند که گفتگوها بر سر مسایل هسته ای و تحریم ها ادامه داشته باشد و رای به تمدید آن داده اند بیانگر این موضوع است که هر دو طرف به دنبال راه حل نهایی و توافق برای حل مشکلات هستند و تمدید 4 ماهه مذاکرات نمی تواند خبر بدی برای بازار سرمایه و معاملات آن باشد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: چیزی که در خصوص مذاکرات برای بازار سرمایه مهم و قابل اهمیت است نتیجه گفتگوهاست و همین که این مذاکرات برای بررسی راه حل رسیدن به توافق نهایی تمدید شده است و حرفی از اعمال تحریم بیشتر نیز شنیده نمی شود نشان می دهد که احتمال توافق نهایی و رسیدن به نقطه مشترک زیاد است و این موضوع خبر خوبی برای بازار سرمایه و شرکتهای بورس است.
بر اساس این گزارش؛ ایران و گروه 1+5 روز جمعه توافق کردند که مهلت مذاکرات جامع را برای یک دوره 4 ماهه منتهی به سوم آذر تمدید کنند. در بیانیه مشترک محمد جواد ظریف و کاترین اشتون که متن آن بامداد روز شنبه منتشر شد، تأکید شده است که طرفین در هفته‌‌های آینده و به اشکال مختلف گردهم آمده و مذاکرات را ادامه می‌دهند. طرفین همچنین به وجود فاصله قابل توجه در برخی موارد کلیدی، با وجود برخی پیشرفت‌های ملموس تأکید کرده‌اند.