به گزارش پارس به نقل از فارس، آمارهای منتشره از سوی گمرک کره جنوبی نشان داد که واردات نفت سئول از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس اطلاعات اولیه گمرک کره جنوبی، این کشور در ماه گذشته میلادی ۶۰۴ هزار و ۴۰۲ تن نفت معادل ۱۴۷ هزار و ۶۷۶ بشکه نفت در روز از ایران خریده است که این میزان از ۵۶۵ هزار و ۴۴۴ تن واردات نفتی سئول از ایران در مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

به نوشته این گزارش، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه پیش از آن (می) ۱۱۲.۵ درصد افزایش داشته است؛ سئول در ماه می ۲۸۴.۳۲۷ تن نفت از ایران وارد کرده است.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در نیمه نخست ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است. سئول در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن امسال روزانه ۱۲۶ هزار و ۱۴۵ بشکه نفت از ایران نفت خریده است؛ این کشور در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۸۳۹ بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده است.

همچنین واردات نفت کره جنوبی از ایران در بازه ۶ ماهه نسبت به مجموع واردات نفت این کشور از ایران در سال گذشته ۶ درصد کمتر است. سئول به طور متوسط در سال گذشته روزانه ۱۳۴ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

واردات نفت کره جنوبی از ایران ماه به ماه متناوب است چراکه یکی از ۲ پالایشگاه این کشور، معمولا هر دو ماه یک بار از ایران نفت وارد می‌کند.

بر اساس اطلاعات گمرک کره جنوبی، سئول مجموعا در ماه ژوئن ۹.۸ میلیون تن معادل ۲.۴ میلین بشکه در روز نفت وارد کرده است که از ۱۰.۴ میلیون تن واردات نفت این کشور در ژوئن ۲۰۱۳ کمتر است.