به گزارش پارس به نقل از ایسنا، میزان قراردادهای منعقد شده در فصل بهار نشان‌دهنده آن است که رونق نسبی به این بازار بازگشته است؛ به طوری که میزان قراردادهای منعقد شده در سه ماه ابتدایی امسال نسبت به زمستان گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

در زمستان سال گذشته از 483 هزار و 708 مورد قرارداد منعقد شده حدود 148 هزار مورد مربوط به قراردادهای اجاره مسکن بود که در سه ماه آغازین امسال در میان 540 هزار و 312 مورد قرارداد منعقد شده در این بخش، قراردادهای اجاره 11 درصد افزایش یافت و به حدود 167 هزار مورد رسید.

همچنین میزان قراردادهای اجاره در فصل بهار امسال نسبت به بهار پارسال حدود 15 درصد افزایش یافته است.

طبق آمار کمیسیون تخصصی املاک کشوری دی ماه پارسال کمترین میزان قراردادهای اجاره خانه منعقد شده اما در بهمن ماه میزان قراردادهای اجاره به اوج خود رسید و تاکنون هم این روند افزایشی ادامه یافته است.

در فصل بهار امسال کل اجاره نامه‌های منعقد شده 167 هزار و 740 مورد بوده است که این میزان در خرداد ماه با 72 هزار مورد به اوج خود رسیده است.

با توجه به اینکه از تابستان به عنوان فصل جابجایی یاد می‌شود و هر ساله طی این مدت بازار اجاره و جابجایی مستاجران رونق می گیرد پیش بینی می‌شود تابستان امسال هم از این روند تبعیت کند و میزان انعقاد قراردادهای اجاره در ماه‌های آتی افزایش یابد.