به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طی هفته‌های گذشته انجمن صنفی صنایع لبنی افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیر و لبنیات در دستور کار قرار داد و مقرر شد کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات خود را به تدریج افزایش دهند.

در این راستا محمد فربد عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد: براساس کشش بازار و تصمیم‌گیری اعضا مقرر شد قیمت شیر کیسه‌ای ۹۰۰ سی‌سی کم‌چرب از ۱۲۵۰ تومان به حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، خامه ۱۰۰ گرمی از ۱۱۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان، پنیر UF ۴۰۰ گرمی از ۳۷۰۰ تومان به حدود ۴۲۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان، ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی پرچرب از ۶۵۰۰ تومان به حدود ۷۵۰۰ تومان و شیر بطری‌ پرچرب یک لیتری از ۲۰۰۰ تومان به ۲۳۰۰ تومان افزایش یابد.

کارخانه های لبنی هم بر این اساس قیمت انواع محصولات لبنی از شیر کم‌چرب و پرچرب، ماست، خامه و غیره را افزایش دادند اما در این میان پنیر مشمول این افزایش قیمت نشد چرا که بخشی از تولید کارخانه‌ها هنوز در انبارهایشان باقی‌مانده بود و گران‌شدن این محصول تا روانه شدن تولید جدید به بازار به تعویق افتاد.

اما کارخانه‌های صنایع لبنی از دیروز (شنبه) قیمت انواع پنیر ۴۰۰ گرمی را حدود ۱۳ درصد افزایش دادند. که البته قیمت انواع پنیر ۴۰۰ گرمی در قالب برند‌های مختلف متفاوت است به گونه‌ای که یکی از برند‌های معتبر قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی را از ۳۶۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان و دیگر کارخانه قیمت همین محصول را در بسته‌های ۴۰۰ گرمی از ۴۰۰۰ تومان به ۴۶۰۰ تومان افزایش داده است.

البته برخی از کارخانه‌های لبنی که سهم کمتری از بازار را در اختیار دارند قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی‌شان نیز پایین‌تر از قیمت محصولات کارخانه‌های معتبر است و آنها قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی را از ۳۲۰۰ به ۳۷۰۰ تومان تغییر دادند. همچنین یکی‌ دیگر از کارخانه‌های لبنی قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی خود را از ۳۴۵۰ تومان به ۳۹۰۰ تومان افزایش داده است.