به گزارش پارس به نقل از مهر، حسین بهمنیاری عصر سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت مزارع پرورش میگو اظهار داشت: استان بوشهر نقش بسیار مهمی در تولید میگوی پرورشی کشور دارد و حدود 70 درصد از کل میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 10 سایت پرورش میگو در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: این سایت‌ها دارای سه هزار و 500 هکتار وسعت هستند که در شیف، دلوار، مند، بردستان، رودحله ، رود شور، بندرریگ، گناوه و دیلم قرار دارند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 191 مزرعه پرورشی امسال در زمینه پرورش میگو در استان بوشهر فعالیت دارند، اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود که از مزارع استان بوشهر 12 تا 15هزار تن میگو تولید و برداشت شود.

ذخیره‌سازی 660 میلیون قطعه بچه میگو در استان بوشهر

وی از ذخیره‌سازی 660 میلیون قطعه بچه میگوی 15 روزه در دو هزار و 738 هکتار اراضی پرورشی استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: ذخیره سازی از اردیبهشت‌ماه اغاز شده است و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

بهمنیاری تصریح کرد: در سال جاری تراکم ذخیره میگو در مزارع استان بوشهر بوشهر افزایش یافته است و در هر هکتار242 هزار بچه میگو ذخیره سازی می‌شود که نتیجه ان افزایش میزان برداشت میگو از مزارع خواهد بود.

وی ادامه داد: واگذاری هشت هزار هکتار اراضی پرورش میگو در استان بوشهربدون پرداخت تسهیلات و تنها با سرمایه بخش خصوصی به متقاضیان واگذار می‌شود که باعث تحول در پرورش میگو می‌شود.