به گزارش پارس ؛ ناصر ابراهیمی در گفتگو با مهر با اشاره به دستورات جدید زنگنه وزیر نفت برای افزایش حجم تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌های برق، گفت: مصرف سوخت مایع به ویزه گازوئیل به خط قرمز تبدیل شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه با دستورات جدید وزیر نفت باید گاز طبیعی جایگزین مصرف گازوئیل و نفت کوره در واحدهای نیروگاهی کشور، شود، تصریح کرد: بر این اساس در دو ماهه نخست سال جاری هم میزان تحویل گاز طبیعی به واحدهای نیروگاهی با افزایش روبرو شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز طبیعی بیشتری تحویل نیروگاه‌ها شده است، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف برق، میزان تحویل گاز طبیعی به واحدهای نیروگاهی بازهم افزایش می یابد.

ابراهیمی با یادآوری اینکه در دو ماهه نخست سال جاری بیش از 8.8 میلایرد متر مکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه‌ها شده است، تبیین کرد: پیش بینی می شود در سال جاری مشکلات گازرسانی به مشترکان به ویزه نیروگاه ها به حداقل کاهش یابد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه خرداد ماه سال جاری حدود 95 میلیون مترمکعب گاز تحویل صنایع کشور شده است، افزود: همچنین در این مدت به طور متوسط روزانه 160 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه های برق ارسال شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران همچنین در خصوص آخرین وضعیت توسعه شبکه توزیع گاز در کشور توضیح داد: هم اکنون بیش از 21 میلیون خانوار و حدود 17 میلیون مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اتصال یکهزار و 13 شهر و حدود 16 هزار روستا به شبکه گاز کشور، تاکید کرد: همچنین تاکنون بیش از 9.5 میلیون انشعاب در سطح کشور تحویل مشترکان شده است.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اخیرا در جمع مدیران نفتی با بیان اینکه کاهش عرضه سوخت مایع به نیروگاهها از اولویت‌های امسال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است، گفته است: کاهش عرضه سوخت مایع به بخش نیروگاهی کشور با هدف جایگزینی گازطبیعی، انجام می شود.