به گزارش پارس، محمدرضا خوشنویسان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با توجه به ظرفیت بالای ساختاری خود جزو اولین شرکت‌هایی بود که جدول قیمت‌ها را با توجه به دستورالعمل جدید طراحی کرد و با تصویب و ابلاغ این نرخ‌ها در حال حاضر هیچ مشکلی برای بستن پروازها با قیمت آزاد وجود ندارد.


وی با بیان این‌که شرکت هما با هدف جلوگیری از التهاب و هیجانی‌ شدن بازار عجله‌ای برای لحاظ‌ کردن قیمت‌ها ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از پروازها با نرخ مصوب قبلی انجام می‌شود و اعمال قیمت‌های جدید به شکلی تدریجی آغاز خواهد شد.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) افزود: سیاست‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران این است که در برنامه‌های جدید هم نیازها و شرایط مسافران را مدنظر قرار دهد و هم ایرلاین متضرر نشود.

خوشنویسان درباره میزان لحاظ شده در قیمت‌های جدید این شرکت‌ها نیز گفت: در نرخ‌های جدید سعی کرده‌ایم با مدنظر قرار دادن تعهدات دوگانه به مردم و شرکت برنامه‌ریزی کنیم و قطعا تفاوت‌ها از میزان کشش بازار بالاتر نخواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته جای گلایه باقی‌ است که در شرایطی که تمام شرکت‌های هواپیمایی با لحاظ‌ کردن کشش بازار و با تعهد نسبت به عدم ایجاد التهاب هیچ یک قیمت‌های بالایی را اعلام نکرده‌اند بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی که انطباق با قانون و مصوبه‌ شورای عالی هواپیمایی ندارد یک قیمت محدود را اعلام می‌کند که این کار شبیه به زدن چوب تادیب به منظم‌ترین شاگردان مدرسه هواپیمایی کشور است.