به گزارش پارس، محمدرضا شکرچی زاده روز شنبه درگفت و گوی  با ایرنا اظهار کرد: نتایج ارزیابی این مرکز در خصوص مسکن مهر حداکثر تا پایان امسال تکمیل و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا قبل از ارزیابی میدانی و علمی از پروژه های مسکن مهر در سطح کشور، نمی توان در مورد اجرای فنی این پروژه نظر قطعی ارایه کرد.

شناسنامه فنی بدون رعایت اخلاق مهندسی برگه غیرمعتبر
رییس مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تهیه شناسنامه فنی برای پروژه های عمرانی و ساختمانی بدون رعایت اخلاق مهندسی، برگه ای بی اعتبار خواهد بود.

شکرچی زاده اظهار کرد: تا زمانی که از لحاظ قانونی راه فرار برای مهندسان ناظر بر ساخت و سازها وجود داشته و تعهد در این بخش کمرنگ باشد، صرف تهیه شناسنامه فنی نمی تواند مشکلی را حل کند. وی اضافه کرد: ما به جای تبلیغات بر روی شناسنامه فنی املاک و پروژه ها، باید بر روی رعایت اخلاق حرفه ای مهندسان ناظر کار کنیم تا به اخلاق این حرفه پایبند باشند. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از نظر مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، اخلاق مهندسی می تواند مهم تر از برگه شناسنامه فنی باشد.

راه اندازی مرکز تحقیقات راه و مسکن در مراکز استان های کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی با راه اندازی مرکز تحقیقات راه و مسکن در تمام مراکز استان های کشور موافقت کرد. شکرچی زاده افزود: تفاهمنامه اولیه با وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی این مراکز منعقد شده و بزودی مراکز مزبور در استان های کشور راه اندازی می شود.