به گزارش پارس به نقل از فارس، رکن‌الدین جوادی ظهر امروز در نشست با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت با مجریان طرح های پارس جنوبی در عسلویه، با بیان اینکه در طرح‌های پارس جنوبی 406 حلقه چاه گاز حفر می شود، اظهار کرد‌: تاکنون 121 حلقه چاه گاز حفر شده که روزانه 324 میلیون متر مکعب گاز از آن تولید می شود.

وی  تولید نهایی گاز از میدان گازی پارس جنوبی را 820 میلیون متر مکعب در روز اعلام و تصریح کرد: کشور قطر که در میدان گازی پارس جنوبی با ما مشترک است تاکنون 270 حلقه چاه گاز حفاری کرده که روزانه 620 میلیون متر مکعب گاز استخراج می کند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه تولید گاز در 10 سال گذشته 80 میلیارد متر مکعب در سال افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تولید گاز در 10 سال گذشته از 12 میلیارد متر مکعب به 92 میلیارد متر مکعب در سال گذشته افزایش یافته است.

جوادی با اشاره به پیشرفت فازهای پارس جنوبی گفت: امسال با تکمیل فازهای 12، 17، 18، 15 و 16 پارس جنوبی روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت گازی کشور افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه از 10 فاز گازی پارس جنوبی به بهره برداری رسیده سالانه 38 میلیارد دلار درآمد حاصل می شود افزود‌: بابهره برداری از 17 فاز باقی مانده پارس جنوبی درآمد کشور جهش قابل توجهی می‌یابد.

مدیر‌عامل شرکت ملی نفت ایران به تولید سالانه 66 میلیون تن مواد پتروشیمی در عسلویه اشاره کرد و گفت: 23 مجتمع عظیم پتروشیمی در عسلویه طراحی شده که تاکنون 15 مجتمع آن که چندین واحد صنایع پتروشیمی در بردارد به بهره برداری رسیده است.