به گزارش پارس ، علی اکبر خبازها در گفتگو با مهر افزود: در سال جاری از سوی بانک رفاه کارگران اعلام شد که ۵۰ هزار فقره وام دو میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق خود را فقط از این بانک دریافت می کنند پرداخت می شود.


وی با اشاره به اینکه تعداد وامها با توجه به جمعیت بازنشستگان بسیار کم است ، گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته در سراسر کشور زندگی می کنند که با در نظرگرفتن تعداد وامهای پرداختی کمتر از یک درصد از بازنشستگان می توانند از آن بهره مند شوند که بسیار کم است.

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران تاکید کرد: روزانه حدود ۵۰۰ نفر بازنشسته برای دریافت معرفی نامه وام به کانون استان تهران مراجعه می کنند اما متاسفانه با توجه به محدودیت در نظر گرفته شده نمی توانیم پاسخگوی تمامی این افراد باشیم.

خبازها به مشکلات بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل مسائل اقتصادی، بازنشستگان که هر کدام دارای فرزند و نوه هستند با مشکلات معیشتی زیادی مواجهند و نمی توانند از عهده هزینه های زندگی خود برآیند. برهمین اساس شاید اعطای وام هر چند با مبلغ اندک به آنان تا حدودی از مشکلاتشان بکاهد اما باز هم مشاهده می شود ۹۹ درصد آنان از این امر محروم هستند.

وی گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مسئولان سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم که اعتباری را برای اعطای وام به تعداد بیشتری از بازنشستگان در نظر بگیرند و امیدواریم توجه ویژه ای به قشر زحمت کش بازنشسته نمایند.