به گزارش پارس به نقل از مهر ،علی ربیعی با تاکید بر اینکه مشکل بیمه‌ ای کارگران نی‌ بر پس از 10 سال رفع شد گفت: بیش از 23 هزار نفر از این کارگران با وجود شرایط سختی که برای کار داشتند و از ابزار دستی در مزارع استفاده می‌کردند، با مشکل بیش از 10 سال گرفتن حقوق و مزایای خود برای بازنشستگی روبرو بودند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران 5 استان کشور با این مشکل روبرو بودند که به وضعیت آنها رسیدگی شد. وی در مورد مشکلات کارگران فولاد نیز گفت: مشکلات این کارگران را در کمیسیون اجتماعی دنبال می‌کنم.

ربیعی با اشاره به اینکه در برخی موارد حقوق این کارگران 4 تا 5 ماه معوق شده بود که توانستیم این مدت را اکنون به 15 روز کاهش دهیم. وی در ادامه پیرامون صندوق مسکن کارگران گفت: این اتفاق قرار است بنای بنیان صحیحی را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ صندوق هر سال به صورت تضاربی بالا می‌رود و انتظار داریم که تا 3 سال آینده افزایش یابد. وزیر کار افزود: قرار است با وزارت مسکن و شهرسازی نیز در این زمینه تفاهم‌نامه ای را امضا کنیم و از بانک ها برای این مسئله کمک بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشارکت کارفرمایان در این پروژه را مهم ارزیابی کرد و گفت: در گذشته کارفرمایانی مانند مرحوم عالی نسب با زندگی کارگران همواره همراه بودند و امیدواریم که دوباره بتوانیم حمایت صاحبان صنایع را جلب کنیم.