به گزارش پارس ؛ سجاد عادلی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص وضعیت بورس گفت: بازار سهام کشور در حال حاضر در حالت انتظار به سر می برد و این انتظار نیز در حوزه سیاست خارجی و مربوط به ابهام در نتیجه نهایی مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 است.
وی با اشاره به این که در برخی موارد ابهام از اتفاق بد برای بازار سرمایه مضرتر است افزود: البته با مشخص شدن نتایج مذاکرات سیاسی روند معاملات منطقی‌تر می شود؛ بعلاوه این که بازار سهام در شرایط کنونی به محرک نیاز دارد و انتشار گزارشات شرکتها می تواند محرک کوتاه مدتی مثبتی برای توقف روند کاهشی شاخص بورس باشد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می رسد روند معاملات بازار سرمایه نیز در حال حاضر منطقی تر و هم جهت با اقتصاد کشور شده باشد.
عادلی با پیش بینی این که امکان دارد روند کاهشی شاخص بورس ادامه داشته باشد گفت: پیش بینی آینده بازار سرمایه در حال حاضر مشکل است اما به نظر می رسد قیمت سهام در بازار به سطوح منطقی خود نزدیک شده و شاخص بورس بیشتر از این مقدار افت نخواهد کرد.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: البته انتظار سرمایه گذاران و سهامداران از بازار سهام نیز با توجه به رشد چشمگیر بورس در سال گذشته، قدری بالا رفته است و این موضوع باعث شده تا سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری وارد معاملات بورس شوند.
وی در خصوص لزوم حمایت دولت از بازار سهام نیز گفت: افزایش شفافیت و نقدشوندگی از جمله ملزومات بازار در مقطع کنونی است که البته اخیرا سازمان بورس گامهایی در این زمینه برداشته است؛ بعلاوه این حمایت از بورس مساوی با حمایت از اقتصاد است و وقتی اقتصاد کشور حمایت شود بورس نیز در مسیر حمایت و رشد قرار می گیرد.
عادلی به سرمایه گذاران نیز توصیه کرد: با دید بلندمدت در بازار سرمایه خریدوفروش کنند و در شرایط کنونی که احتمال افت بازار می رود سهامی را که سفته بازی در آنها هست، معامله نکنند.