به گزارش پارس ؛ احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه متأسفانه ظرف 15 ماه گذشته تورم بخشی در قیمت نهایی خودرو اعمال نشده است، اظهارداشت: اصولاً شورای‌ رقابت براساس قانون  فقط موظف به تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است نه آنکه در کنار تعیین فرمول، قیمت خودرو را هم تعیین نماید.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی از آپشن‌ها که به عنوان استاندارد اجباری در صنعت خودرو اجراء می‌شود در فرمول جدید قیمت گذاری خودرو نادیده گرفته شده است، افزود: به عنوان نمونه در حال حاضر اکثر خودروها با استاندارد یورو 4 تولید می شود که گویا هزینه افزایش ارتقاء خودرو از یورو 2 به یورو 4 در قیمت‌های جدید دیده نشده است.

نعمت بخش با تأکید براینکه قیمت‌های اعلامی شورای رقابت کمتر از قیمت فعلی کارخانجات با احتساب آپشن‌ها است، تصریح کرد: این امر نقش مهمی را در افزایش ضرر و زیان خودروسازان در تولید خودرو خواهد داشت.

دبیر انجمن خودرو سازان ضمن بیان این مطلب که رئیس شورای رقابت در جلساتی که با مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروسازان داشت وعده افزایش  11 تا 12 درصد قیمت‌ها را عنوان نموده بود،گفت: در مجموع خودروسازان با مشاهده فرمول جدید اعتراض خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده‌اند تا در نهایت بتوانیم به تصمیم مناسبی در قیمت خودرو دست پیدا کنیم.