به گزارش پارس به نقل از ایرنا، جان سنتناک بعد از ظهر امروز در پنل تخصصی با هدف بررسی بازار پتروشیمی در یازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران اظهار کرد: بازار خاورمیانه به شدت رو به رشد است و تقاضا و مطالبات در خاورمیانه بسیار بالا است.


وی با تاکید بر عملکرد مقرون به صرفه با وجود رعایت مسائل زیست محیطی گفت: بازارها نخستین مشوق شرکت های پتروشیمی هستند.

مدیر شرکت فرانسوی اکسنس با اشاره به تکنولوژی جدید شرکت اظهار کرد: با این تکنولوژی الفین‌های c4 تا c6 را در یک مجموعه جمع و به پروپیلن تبدیل می کنیم.

اقتصاد ایران از نگاه رصدکنندگان بازار

محمد عبدالرحیم، یک تحلیل گر خاورمیانه در دوبی نیز در این پنل خاطرنشان کرد: در خاورمیانه وضعیت اقتصادی ایران، شرایط بیمه و عدم تمایل بانک ها برای برقراری ارتباط با ایران از اهمیت زیادی برخوردار است گرچه برخی نسبت به حذف تحریم ها و تعدیل قیمت خوش‌بین هستند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری چین بر بازار جهانی گفت: در سال 2018 ظرفیت های جدید وارد بازار می شود و تولیدکنندگان خاورمیانه می توانند از این شرایط استفاده کنند.

عبدالرحیم با تاکید بر کند شدن کارها در ماه رمضان و تاثیر آن بر بازار گفت: برگزاری جام جهانی در سال 2020 در قطر نیز دیگر مولفه مطرح است.

این تحلیل‌گر خاورمیانه با تاکید بر دغدغه موجود در خاورمیانه به قیمت فروش محصولات و هزینه بالای تولید به خاطر هزینه های برق، انبار و پرسنل اشاره کرد.

ایران هاب لجستیک ندارد

ولف گانگ هپمن، مدیر فنی شرکت آلمانی کارل اشمیت نیز با تاکید بر این که ایران برای تکمیل زنجیره ارزش باید هاب لجستیک داشته باشد، گفت: ایران در حوزه لجستیک پلیمر لازم است شرایط خود را بهبود بخشد.

وی با تاکید بر لزوم تناسب بین کانترها و محصولات در هاب های لجستیکی اظهار کرد: با توجه به صادرات میلیون تنی از خاورمیانه باید برنامه ریزی هوشمندانه در بخش لجستیک صورت گیرد. درحال حاضر عربستان در حال ایجاد هاب های بزرگ لجستیک است.

او با اشاره به راه های مختلف برای کاهش هزینه ها از جمله به کارگیری تکنولوژی جدید برای حذف پلت ها تاکید کرد: مشتریان به دنبال قیمت های رقابتی، سرعت، دقت و صحت در ارسال، شراکت طولانی مدت و محصولات باکیفیت هستند.

مدیر فنی شرکت کارل اشمیت با تاکید بر لزوم احداث انبار در مراکز لجستیکی اظهار کرد: باید انبارهایی داشته باشیم که 10 تا 15 روز محصولات را نگاه داریم و به طور مستقیم از انبارها ارسال محصولات صورت گیرد. همچنین لازم است که حمل و نقل محصولات باید بین هفت تا 10 روز زمان ببرد.