به گزارش پارس ؛ فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اظهارات معاون روابط کار مبنی بر اینکه اکنون 90 درصد قرار‌دادهای کار موقت هستند، گفت: یکی از مهمترین مباحثی که در اولین شورای مشاوره سه جانبه ملی مورد بحث قرار دادیم تعیین تکلیف قراردادهای سفید امضا به منظور ایجاد امنیت شغلی است.

توفیقی تاکید کرد: با توجه به بخشنامه‌هایی که از سوی وزارت کار برای مقابله با این مشکل ابلاغ شده است از این پس هیچ کارفرمایی حق انعقاد قرار داد سفید امضا را ندارد و هر کارگری که با چنین مشکلی برخورد کرد می تواند به مراجع قضایی شکایت خود را اعلام کند چرا که قابل رسیدگی است.

توفیقی با اشاره به اینکه  قانون  به قراردادهای 3ماهه اشاره دارد،  بیان کرد: تنها در صورتی انعقاد قرارداد یک‌ماهه قابل توجیه است که کارگر بخواهد تغییر وضعیت دهد یا ماهیت کار فصلی داشته باشد در غیر این صورت انعقاد قراردادهای یک‌ماهه و کمتر از سه ماه برای کارهایی با ماهیت دائمی هیچ توجیحی از سوی وزارت کار ندارد.

 مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با بیان اینکه "بیان گزارش ماهانه از میزان پیشرفت کار در شورای مشاوره 3 جانبه ملی"" یکی از موارد در تشکیل کمیته مزد و بهره‌وری است، افزود: در این راستا همواره بحث رسیدگی به وضعیت قراردادهای کارگران برای ایجاد امنیت را مد نظر داریم.

 وی اظهار کرد: طراحی مدل جدید امنیت شغلی و همچنین آنالیز قیمت تمام شده تولید و کاهش هزینه های سربار در بنگاه ها  محورهای اصلی در کمیته مزد و بهره‌وری است.