به گزارش پارس، ˈنیره پیروزبختˈ بعدازظهر یکشنبه در حاشیه نشست شورای استاندارد استان قزوین در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بازیابی استانداردهای خودرو به منظور افزایش کیفیت و انطباق بیشتر تولیدات داخلی با استانداردهای روز جهان دنبال می‌شود.

این مسئول تعداد استانداردهای ملی تدوین شده در کشور را نیز حدود ۲۵ هزار فقره اعلام کرد و گفت: تدوین استانداردها بر اساس نیاز محصولات تولیدی به استاندارد تهیه می‌شوند.

وی در ادامه سازمان ملی استاندارد را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارای وظایف مهمی دانست و گفت: به جز بند بیست و چهارم از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی که به طور کامل به استاندارد اختصاص دارد، این سازمان در اجرای مفاد هشت بند دیگر این سیاست‌ها نیز باید ایفای نقش کند.

این مسئول با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه استاندارد چهار سیاست را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: تدوین استانداردهای نیازمحور به معنای جستجو برای تدوین استانداردهایی که جامعه به آن‌ها نیازمند است اولین سیاست ما به شمار می‌رود.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: ترویج، نظارت بر اجرا و پژوهش‌های کاربردی نیز از دیگر سیاست‌های این سازمان در خصوص اجرای سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

وی در پایان مقوله استاندارد را موضوعی فرابخشی دانست که با کیفیت، ایمنی و سلامت جامعه مرتبط است و افزود: تقویت آموزش و فرهنگ‌سازی برای توجه بیشتر جامعه به موضوع استاندارد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.