به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ محمدعلی ایلخانی اظهار کرد: در صورت توافق نیروهای مسلح، نقاط ممنوعه پروازی کاهش می‌یابد و در این صورت می‌توانیم شاهد افزایش ۳۰ درصدی پرواز‌ها بر فراز کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۴۵۰ پرواز در فضای کشور(شرق به غرب) انجام می‌شود، گفت: با حمایت رئیس‌جمهور و مساعدت نیروهای مسلح پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت رفع این اشکال، ۳۰ درصد به میزان پروازهای عبوری افزوده شود.

ایلخانی در ادامه گفت: افزایش پروازهای عبوری، افزایش درآمدهای هوانوردی را در پی دارد.

وی با تأکید بر رویکرد سرمایه‌گذاری در شرکت فرودگاه‌های کشور، از سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی و کمک در اجرای طرح‌های ملی استقبال کرد و گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور بسترساز فعالیت‌ها است.

ایلخانی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: در راستای تحقق این هدف از یک الگوی جهادی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم تعهداتی را که ایجاد کرده‌ایم به انجام برسانیم.

وی گفت: مهم‎ترین برنامه ما تدوین طرح جامع فرودگاه‌های کشور است که در دستور کار این شرکت نیز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در پایان از نوسازی و ارتقای دستگاه‌های کمک‌ناوبری، به‌عنوان دیگر برنامه‌های این شرکت نام برد و اظهار داشت: در صورت حرکت در این راستا و انجام کارهای لازم، افزایش پروازها را در کشور شاهد هستیم.