به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، محمد باقری بناب گفت: با توجه به اینکه معلمان سئوالات فراوانی درباره نحوه فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان از نمایندگان مجلس داشتند موضوع تحقیق و تفحص از این صندوق مطرح شده است. نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان دارای سرمایه مالی عظیمی است با توجه به این موضوع و برای شفاف سازی بیشتر وضعیت مالی این صندوق، انجام تحقیق و تفحص از این صندوق ضروری است.

باقری بناب گفت: در حال حاضر طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به امضای جمعی از نمایندگان مجلس رسیده است که مقرر شده بعد از جمع بندی نهایی در کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارائه شود. او در تشریح محورهای طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بررسی وضعیت حساب ها و دارایی های صندوق فوق، عدم ارائه گزارش شفاف و مستند به سهامداران، معرفی مدیران با استفاده از پارتی و لابی به عنوان شرکت های زیر مجموعه صندوق، دریافت حقوق و اضافه کار به اعضا اصلی صندوق و مدیران و چگونگی پرداخت تسهیلات به اعضا اصول و روش در پرداخت از محورهای تحقیق و تفحص خواهد بود.

باقری بناب گفت: بررسی اموال صندوق در سطح کشور و چگونگی اداره آن و همچنین نحوه ارائه خدمات به فرهنگیان و توزیع منابع از دیگر مواردی است که در طرح تحقیق و تفحص بررسی خواهد شد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: من و محمدحسن آصفری نماینده اراک از طراحان طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم.