سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز این فراکسیون آسفالت سه هزار کیلومتر راه روستایی و سرمایه‌گذاری برای ریل‌گذاری راه‌آهن به عنوان برنامه‌های سال جاری این وزارتخانه مطرح کرد.

به گزارش پارس، صفر نعیمی‌رز در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات جلسه صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، گفت: مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت صبح امروز در ساختمان مشروطه جلسه‌ای را با حضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، انصاری معاون پارلمانی، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، زنگنه وزیر نفت، ظریف وزیر امور خارجه و ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه این جلسه بدون حضور لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود:‌ در ابتدای این جلسه جلالی رییس فراکسیون در مورد تعامل دو قوه، مطالبات مردم از نمایندگان و تقویت فضای دوستانه بین دولت و مجلس و حضور وزرا در مجلس اشاراتی داشتند و همچنین درباره موضوع آثار اجرای قانون هدفمندی در زندگی مردم نیز توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: بعد از این صحبت‌ها معاون اول رییس‌جمهور ضمن قدردانی و تشکر از اعضا و هیات رییسه فراکسیون، صحبت‌هایی در خصوص نقش و جایگاه مجلس در نظام تصمیم‌گیری کشور، وجود دیدگاه‌های مختلف و لزوم تبدیل تفاوت‌ها به افزایش تعامل و نه واگرایی و به دنبال شکل‌گیری گفت‌وگوهای تفاهم‌دار و تمرکز بر رفتارها و عملکردها را مطرح کرد.

نعیمی‌رز افزود: آقای جهانگیری در این جلسه ضمن اشاره به مشکلات بیکاری و گرانی، معوقات بانک‌ها را حدود 82 هزار میلیارد تومان عنوان کرد که در این رابطه پیش از 500 نفر به قوه قضاییه معرفی شدند.

به گفته وی، تاکید جهانگیری بر این موضوع بود که اصل کار دولت مبتنی بر فرمایشات رهبری است و تلاش می‌کند تا عملکردها، گفتارها و کردارها مطابق فرمایشات ایشان باشد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه در ادامه این جلسه نمایندگان سوالاتی پیرامون بیکاری،‌اشتغال، یارانه، گرانی، تورم و عدم ثبات اقتصادی در بازار را از وزرای مربوطه مطرح کردند که گفت وزرا یکی پس از دیگری با حضوردر پشت تریبون پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای را ارائه کردند.

نعیمی‌رز خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین توضیحات وزرا مربوط به وزیر راه و شهرسازی بود به طوریکه ایشان عنوان کردند در برنامه امسال این وزارتخانه آسفالت سه هزار کیلومتر راه روستایی گنجانده شده که تهیه قیر آن به عهده وزارتخانه و زیرساخت‌ها به عهده کمیته برنامه‌ریزی استان‌ها است.

وی افزود: موضوع دیگر مورد اشاره آخوندی، ریل‌گذاری برای راه‌آهن و سرمایه‌گذاری کلان بود تا در جاهایی که لازم است ریل‌گذاری صورت گیرد.

به گفته نعیمی‌رز، در پایان صحبت‌های وزرا، معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد که همه موارد مطرح شده در این جلسه اعم از اعتراض، انتقاد و پیشنهاد را به اطلاع رییس‌جمهور خواهد رساند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد که اینگونه جلسات با حضور سایر وزرا ادامه پیدا خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه پیش از این جلسه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوالات نمایندگان مربوط به حوزه‌های انتخابیه‌شان پاسخ داد، گفت: آقای حقیقت‌پور مسئول دعوت از وزرا جهت استماع مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان شده بود که بر این اساس امروز آقای ربیعی در این جلسه حضور پیدا کرد.

به گفته نعیمی‌رز پیش از این زنگنه و آخوندی وزرای نفت و راه و شهرسازی در چنین جلساتی شرکت کرده بودند.