به گزارش پارس، حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان سنگ اصفهان بیان اینکه اکنون صنعت سنگ کشور با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده، اظهار کرد: برخی از این مشکلات ساختاری، بخشی مدیریتی و اجرایی بوده و برخی از مشکلات هم به فعالان عرصه سنگ مربوط می‌شود.

وی افزود: متاسفانه میزان بسیاری از از ضایعات سنگ، به دلیل استفاده از ماشین آلات فرسوده بوده و شاید تولیدکنندگان سنگ بتوانند ارزش افزوده را با اولویت قرار دادن باز سازی و کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری پرداخت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  قانون ارزش افزوده برای همه کشور یکسان بوده و باید رعایت شود، تصریح کرد: البته در کم و کیف اجرای آن برای فعالان صنعت سنگ تجدید نظر می‌شود و اینکه تولیدکنندگان سنگ می‌خواهند ابتدا تسویه حساب مالیاتی انجام شود و سپس وارد سیستم مالیات بر ارزش افزوده شوند را در جلساتی که داشتیم، مطرح کرده‌ایم.

وی گفت: قرار بود سالانه یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود ولی امسال  2 در صد به آن اضافه شد و ما در صحن علنی مجلس به این درصد اضافه اعتراض کردیم و اعتراض ما نه به دلیل مورد مصرف این یک درصد بود چرا که مورد مصرف بسیار خوبی دارد بلکه به خاطر این بود که این درصد اضافی، نظام برنامه‌ریزی کشور را بر هم می‌زند اما به دلیل اینکه منابع بودجه کم بوده، مجبور هستند که فشار را بر روی تولید کننده وارد کنند.

فولادگر مهم‌ترین مشکلات استان را موضوع آب، آلایندگی و موانع سرمایه‌گذاری بر شمرد و تصریح کرد: بحث آب جزو اولویت نخست استاندار بوده و قرار شد از برداشت‌های بی‌رویه در این زمینه جلوگیری به عمل آید و استاندار قول داده از ابتدای آبان ماه شاهد جاری شدن آب در زاینده‌رود باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث آلایندگی نیز با اجرای قوانین، توسعه حمل و نقل، بهینه کردن مصرف سوخت، بهینه کردن سیستم سوخت‌رسانی اتومبیل‌ها و مسائل دیگر، می‌توان قدم مهمی در کاهش آلایندگی برداشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ابتدای امسال، 2 نیروگاه شهید منتظری و اسلام‌آباد از سوخت گاز برای تولید انرژی استفاده می‌کنند و این مسئله در کاهش آلایندگی اصفهان موثر است.